Gå til innhold

Hvor lenge koker dere vannet til mme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 8mnd og jeg har vært av den oppfatning at man hele tiden skal koke vannet som skal brukes til mat...

Har fått med meg at en del ikke gjør det etter en viss alder!

Hva er vanlig?? Kan man slutte å koke vannet til mme??

Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har alltid kokt vannet i vannkoker.

Kokte vannet helt til vi var ferdig med flaska.

Skrevet

Jeg er veldig ny bruker av mme.. Gutten min er 10 mnd. Kan dere fortelle meg i detalj hvordan dere gjør det? Tar jo evigheter å få laget ferdig flaska hvis vannet skal kokes, så avkjøles.. Hvordan gjør dere det praktisk?

Skrevet

Bruker vannkoker........tar ikke lange tiden før det koker opp!

Det er uvesentlig hvor lenge du koker vannet - så fort vannet koker er det 100 grader.........Du dreper ikke flere basiller om du koker det i 10 min.

Skrevet

Dytter denne opp.. Noen som kan svare på mine spm ovenfor også?

Skrevet

Det er bare å koke opp det vannet du regner med å bruke i løpet av et døgn og ha det på flasker som du setter på benken eller kjøleskapet. Så når minsten skal ha mat, varmer du vannet i mikroen og har deretter i pulveret.

Skrevet

Jeg koker opp en full vannkoker. Så står vannet i den hele dagen. Når gutten min skal ha mat, tar jeg det kalde vannet i kokeren i flaska og varmer til lunkent i microen. Så blander jeg i mme og rister godt. Blir melka for kald før han har drukket den opp, tar jeg en liten runde til i microen. Har virket kjempebra her. Jeg koker alltid vannet rett etter et måltid slik at det blir kjølt ned til neste måltid. Da slipper jeg å vente på nedkjøling med en sulten unge skrikende i armene.

Skrevet

Det er bare å ta ta kaldt vann i fra kranen og varme i microen... trenger ikke koke vannet når h*n er så gammel...

Skrevet

jeg sluttet forresten å koke vannet til jenta mi når hun var 6 måneder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...