Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten baby på 3 mnd som har blå øynere.Jeg er norsk men har brune øyner og mannen min er tyrker med brune øyner.

Hvordan kan gutten min ha fått blå øyner, kan jeg regne med at han får brune øyner??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe svar til deg, men jeg lurer på det samme! sønnen min er halvt nigeriansk, både jeg og pappaen har brune øyne... Men likevel er hans heeelt blå.... Han er bare 2mnd, så det kan vel forandre seg?

Skrevet

Øyenfargen kan endre seg til de blir 2 år. Guttungen hadde grå øyne til han var nesten året. Han har når mørke-mørke brune øyne. Men jeg håpte på at han ville få blå øyne så lenge han var så lys i huden og hadde mellombrunt hår.

Det at de har blå øyne kommer av at de mangler pigmenter, men det kan komme fort. Lys hud og blondt hår mangler også pigmenter.

En av gutta (nettopp fylt 2 år) i bhg til Tobias har irakisk far og han har blå-grønne-biege øyne. Pappa'n har brune, mamma'n blå, men så har guttungen arvet øyenfargen etter farfaren og onkelen til pappa'n sin.

Skrevet

Jeg kommer fra Srilanka og mannen min er norsk. Jenta vår hadde knall blå øynene da hun var født og hun er 9mnd nå og har lyse brune øyner. Som sagt kan øyenfarge forandre.

Skrevet

Mannen min er også fra tyrkia,han har brune.Jeg er norsk,og har blå.Første gutten vår hadde mørkeblå når han ble født..da han var 3 år hadde de blitt brune.Andremann har helt blå øyne(ikke mørke),og han blir 1 år denne mnd.De har ikke forandret seg,og tror ikke de komer til å gjøre det heller.Selv om begge dere har brune,kan fargen arves fra gener bakover i familien.Vet om flere i min manns familie som har grønne og blå øyne.De brune er jo dominante.Syns det var litt kult å få en av hver jeg da..

Skrevet

Den permanente fargen på øynene er ikke avgjort før barnet er nærmere 1 år. Mange barn har blå øyne ved fødsel og får mørkere øyne ettervært ;) det er også mulig for deg med barn med en tyrker at han har et blått gen og at du har et blått gen (kanskje besteforeldrene dine har blå øyne? og da er det fult mulig at barnet ditt får blå øyne ;)

Skrevet

Datteren vår hadde mørkeblå øyne helt til 5-6 mnd alderen, jeg har blå mens samboeren min har mørkebrune.

Nå er hun snart 2 år og har helt mørkebrune øyne:-)

Skrevet

Mannen min og jeg har samme grønnbrune øyenfarge(anlegg for både brunt og blått fra begge familier)og har tre barn med forskjellig farge:nr.1blå,nr.2mørkebrune og nr.3 grønne.

I hjemlandet til mannen min er det veldig vanlig med søsken som har forskjellig øyenfarge og hårfarge,nettopp fordi det ikke bare er anlegg for en farge (f.eks. alle generasjoner har blå øyne).Har noen av dine besteforeldre og/eller hans blå øyne ,er det naturlig at gutten din kan få blå øyne.

Skrevet

Snuppelura mi har også blå - men er hun jo bare sju uker da! ;) Så alt kan skje.. Personlig så syntes jeg at brune øyne er det vakreste som finnes, både jeg og pappaen hennes har det! Men hun har en uuuutrolig vakker blåfarge på øynene sine - så det er heeelt i orden! :)

Skrevet

Jeg har to barn som er halvt nord-afrikanske, og ingen har brune øyne, enda faren er ganske mørk, med helt mørkebrune øyne.

Den ene har blå øyne, og den andre har grønne med brunt inni midten. Helt utrolig vakre øyne.

Skrevet

har to barn med en fra nord afrika og jenta på to har blå øyne og gutten på 1 har brune...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...