Gå til innhold

Signer denne!!!

Attpåklatten :-)™

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter, er det sånn at vi ikke bryr oss om pappan?

Jeg synes det er helt tragisk at ikke de har de rettighetene de burde ha i år 2006 - har verden stoppet opp? Har vi jenter hevd på alt som har med barna å gjøre? Eller tenker vi modne mammaer "at dette gjelder ikke oss?" Men tenk da på våre etterkommere:-))

Tror faktisk ungjentene på skravle er litt flinkere enn oss her........uten å provosere (jaja, kanskje litt da ;-)

Oppfordrer igjen dere her inne til å gå inn og lese og evt signere!

Skrevet

hei attpåklatten, du har rett.... men nå har jeg fått finger'n ut og signert i oppropet inne på farogbarn.no

:-)

Skrevet

Da er vi to:-))

Skrevet

... nei nei, ikke tell meg, sa geitekillingen

en er en, og to er to, vi hopper i vann.................

Skrevet

Mornings på deg!

Jeg bryr meg om både mammaene og pappaene her i verden, men akkurat dette oppropet er jeg ikke enig i :)

Jeg tror yngre samfunnsborgere (for å være litt generell) er flinkere til å signere opprop og kreve i vei uten å tenke på hvem som skal betale for gildet.... Så provoserer jeg litt i dag, jeg også....?

Skrevet

Neida Karomamma, meg provoserer du ikke - selvfølgelig skal du få ha din egen mening om dette:-)

Men personlig så synes jeg at disse pengene kan tas fra en annen pott, men jeg skal ikke gå inn på hvilke ;-)

Skrevet

men...... handler det ikke om lik rett for likt arbeid?

det kommer nye regler over nyttår, de handler om at man kan fikse permisjonstida sånn som det passer best for den enkelte familie, men dette blir vel også borte hvis ikke mor har vært i jobb?

fortell hva du mener om hvilket gilde som må betales for dette vet jeg lite om...

jeg har i studielivet opplevd npoen ganger at mor og far ikke kan bo sammen når baby er født fordi mor ikke hadde rett på penger etter endte studier, er det ikke i slike situasjoner det hadde hjulpet for familiene at far kunne ta permisjon på bakgrunn av sin lønn?

har jeg missforstått?

Skrevet

Har ikke hatt stunder til å lese hele, men sånn i prinsippet er jeg enig i at pappaer skal kunne ha permisjon med barna sine i større grad enn de har i dag.

Hos oss har ikke pappaen kunnet ta ut permisjon i det hele tatt, og jeg får heller ikke overført hans permisjon til meg - så vi "mister" de ukene.

Grunnen er at han driver eget firma - og møter han ikke på jobb hver dag, blir det heller ingen penger inn i firmaet til å betale lønn - langt mindre permisjonspenger. Hjelper ikke at myndighetene betaler heller - han mister kundene sine hvis han blir borte fra markedet, og firmaet har utgifter hver måned som han ikke ville få støtte til.

Så jeg syns den optimale løsningen hadde vært om vi kunne bestemme selv hvem som skulle ha permisjon - da hadde vi kunnet være hjemme lenger med barnet enn vi kan i dag...

Skrevet

Ikke for å provosere, men jeg synes våre permisjonsrettigheter (og da tenker jeg mor OG far's rettigheter) er gode nok slik de er. Det er jo kun 6 uker som er forbeholdt mor og 5 uker forbeholdt far, resten kan familien selv velge hvordan man ønsker å ta ut. Finner dette helt utmerket og kan ikke se at hverken mor eller far har så mye å klage på her i landet...?

Blir vel sporenstreks kastet ut herfra og sendt over på krangle etter dette... Ikke meningen å krangle altså - poenget mitt er at jeg finner permisjonsrettighetene i dette landet svært gode. Det den enkelte familie derimot bør bli flinkere til er å fordele denne tildelte permisjonen mindre tradisjonelt. DET kan jeg skrive under på ;-)

Skrevet

Dritgrei: det handler om at det offentlige skal betale for fars permisjon også når mor er hjemmeværende i utgangspunktet.

Men... dette er igjen del av en prinsipell diskusjon om det alltid er en selvfølge at det offentlige betaler når en selv velger å endre livsituasjon...

Skrevet

Jeg er tilbøylig til å være enig med Karomamma og Gummelillan.

Vi har svært gode permisjonsordninger her i Norge.

Fordelingen må jo bli opp til den enkelte familie.

Selv om mannen min ikke tar ut så mye mer enn de 6 pålagte ukene er han flink til å ta langhelger og prioritere barna. Det blir stort sett jobb og familie.

Skjønner at noen kan føle set urettferdig med at ikke alle har opparbeidet seg rettigheter...men jeg synes ikke at vi skal endre for mye på allerede gode ordninger

Skrevet

Jeg må bare herme Reveenka igjen!!! jeg... Min samboer er også egen næringsdrivende, og har dermed gått tapt sin del av permisjonen. Nå deler han og faren firma, så han har anledning til å ta noen dager i ny og ne, men ikke 5 uker sammenhengende permisjon. Nå må jeg nesten innrømme at jeg ikke er veldig lysten til å "gi" bort store deler av permisjonen til far. Ikke fordi han ikke fortjener det, men simpelthen fordi jeg er egoist og ikke vil gå glipp av noen ting sammen med babyen min.

Hadde jeg skrevet dette på skravle, hadde jeg antagelig blitt hudflettet;)

Skrevet

da har jeg ikke missforstått da faktisk, jeg kan bare ikke dikutere det...

takk karomamma, du er grei!

Skrevet

Signerte i går. Nesten en hjertesak for meg dette. Jeg tror ikke vi får full likestilling i yrkeslivet før mamma og pappa deler broderlig (litt upassende utrykk i denne sammenheng) på permisjonen.

Skrevet

Tenkte jeg skulle nevne at min samboer ønsket overta de to siste månederne av permisjonen. Dvs at jeg startet på arbeid igjen, to måneder før permisjonen går ut. Men arbeidsgiveren hans nektet... Det verste er at når jeg snakket med trygdekontoret, så forstå de arbeidsgiveren!!!!.

Dvs de nektet han ikke de 5 ukerne... men to måneder, de ville de ikke gå med på.

Har resignert.... blir hjemme til i mars da permisjonen er over.

Skrevet

Ikke allright han arbeidsgiveren der, altså Ronja.

Oppropet er herved signert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...