Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Vist en pappa som f.eks jobber på sjøen 5 uker ute 5 uker hjemme (bare et eks) Og får alene omsorgen for en unge under skole alder pga mor er syk..(mister omsorgen) Kan da hans samboer ha omsorgen for barnet når han er ute eller er det regler for dette Noen som har greie på dette?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Hvis pappaen får omsorgen for barnet, så er det vel opptil han å bestemme om samboern kan "hjelpe" til når han er på sjøen vil jeg tro.. Jeg er ikke sikker.. Samboern min har delt omsorg for dattern sin. Han måtte jobbe en hel helg mens vi hadde tuttemor hos oss. Da var det jeg som var hjemme med henne siden han måtte jobbe
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Dersom far ikke har andre løsninger enn å fortsette i sin pendlerjobb, så er det klart at man kan overlate omsorgen til sin nye kone/samboer. Har han ansvaret alene, så er det han som bestemmer. Dersom noen mener dette er feil for barnet, så er vel sannsynligvis barnevernet den rette instansen til å se på saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå