Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å laga ein tråd der me kan dela oppskrifter på barnemat. Her kan me og komma med gode råd angåande mat.

Håpar m,ange vil vera med å dela!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg kan begynna.

SVISKEDESSERT / SVISKEPURRE

Ha svisker og litt kaldt vatn i ei panne. Kok det i ca 20 min. Ha sviskene og litt av krafta i ein blender, stavmiksar eller liknande og mos det. Ha i kraft til passa konsisens.

Skrevet

Min datter synes det er veldig godt med grønnsaker og leverpostei.

Kok opp det barnet liker av grønnsaker og kjør det i en mikser. Ha så oppi en boks med leverpostei. (den runde gule) Lager du mye kan det fryses:)

Skrevet

Vi koker opp en base med masse poteter og gulrøtter, som vi moser med stavmikser. Også har vi i div. smakstilsettninger. Kokt kjøttdeig, kokt kylling, leverpostei, fiskeboller... SÅ UTRULIG ENKELT! Og ikke minst; Lillegutt ELSKER det!

Skrevet

SPAGETTI OG KJØTTSAUS (Isacks favoritt)

kok kjøttdeig uten salt og vann.

kok gulerot så det blir mykt

kok fullkornspasta så det blir mykt

miks sammen (jeg bruker fodprosessor) den kokte kjøttdeigen først, tilsett bokser med skinnfrie tomater, gulerot, pasta, basillikum og litt melk for at smaken skal bli litt mildere og ikke så spiss.

Jeg bruker å lage 10 posjoner i slengen og fryse ned.

FISKEBOLLER I HVIT SAUS:

kok poteter og gulerot (såpass mye at det er veldig mykt)

bland mel og vann i en bolle, hell over i en kaserolle og tilsett melk og pittelitt av kraften fra fiskebollene for å gi litt smak hvis du vil (men ikke mye, for det er salt i kraften). kok opp dette på svak varme og rør hele tiden. ha oppi bollene etter en stund å la det varme seg.

Bland så poteter, gulerot, fiskeboller og saus sammen.

Lillegutt elsker det også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...