Gå til innhold

Flere i samme situasjon - akkurat sendt søknad til Riksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hadde vært kos å kunne delt erfaringer og opplevelser med noen i samme situasjon som det jeg er i nå....

Har vært prøver i 19 mnd, ingen graviditeter. Alt ser ok ut på innvendig UL. Alt fint med mannen min.

Vært gjennom 2 pergo-kurer uten resultat.

Gyn sendte søknad til Riksen (hun anbefalte det framfor Porgrunn, selv om jeg ikke er helt sikker...) forrige uke, så nå går jeg og venter på innkalling til lap. (gruer meg sinnsykt) og videre behandling.

Synes alt dette er fryktelig trist og tungt, men nå har jeg liksom fått et nytt håp om at noe faktisk skal skje... Selv om det virker laaaangt frem i tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei pea-in-the-pod.

Jeg er vel litt i samme båt som deg..Har prøvd i 2,5 år og ingen graviditet.Gynekologen min henviste oss til st.olav før sommeren,og har fått time til lap den 17 november...Ikke det at jeg gleder meg akkurat...Men regner med at jeg da er et hakk nærmere målet...

Håper vente tiden går fort,slik at dere får komme videre...Grunnen til at det tok sånn tid til oss er at det var jo sommerstengt også...

Klem til deg :)

Skrevet

Hei!vi har prøvd i et par år nå, jeg var på rikshospitalet den 24 okt. Har fått time til lap. den 17 nov. Gruer meg ille, men skal bli godt å bli ferdig med det. Så begynner å få litt forhåpninger igjen nå!:)

Lykketil!!

Skrevet

Hei pea-in-the-pod

Gyn sendte søknad for oss også i forrige uke til St. Olavs i Trondheim, og fikk samtidig beskjed om at det er 6 mnd ventetid pr dags dato. Så nå får jeg ikke gjort så veldig mye mer enn å bare vente til vi får time der.

Jeg har vært gjennom 3 pergokurer, men får ikke eggløsning av disse tablettene. Har også prøvd akupunktur uten resultat.

Nå prøver jeg å la være å tenke så mye på det for det er ikke mer jeg får gjort før jeg får hjelp...

En liten trøst i dette trøstesløse er at det er mange i samme båt, og jeg håper at vi alle på dette forumet får det vi ønsker oss mest i hele verden.

Lykke til ønsker jeg alle slitere!

Skrevet

Hei pea-in-the-pod.

Hvor i landet bor du? Jeg skal straks søkes til IVF selg og valget står mellom Riksen og Prsgrunn. Så da lurer jeg på hvorfor legen din valgte Riksen i stedet for Porsgrunn????

Har selv unnagjort lap, og syns ikke det var så ille. Trodde faktisk det skulle være verre enn det var, om det er noe trøst :)

Skrevet

Hei igjen :)

Jeg bor på Østlandet. Min gyn sa at de nå skulle ned til 1 lege i Porsgrunn, og at ventetiden derfor kom til å bli lenger. Hun hadde best erfaring med Riksen, og ga oss ikke særlig valg egentlig. Forsåvidt greit for meg, for når alt kommer til alt er det vel kroppen min som avgjør om IVF lykkes eller ikke... De er sikkert like dyktige begge steder. Min gyn sa også at Riksen var litt mer upersonlig, men det får gå;)

Godt å høre at lap. ikke er så ille... Jeg hadde gruet meg mer om jeg skulle tatt røntgen av egglederne.

Det er så godt å være her inne, og lese om andre i samme situasjon og som opplever akkurat de samme nedturene som jeg har... Selv om jeg aller helst skulle ønske at ingen av oss var her inne. Unner virkelig ingen å være sliter...

Skrevet

åh er det samme som meg det!!!! prøvd i 1,5 år og nå må jeg på lap på riksen.. uhu..vil ikke men må jo det før de gjør annet på riksen da...krysser bare fingrene for at jeg slipper og at denne mnd is the one!!! lykke til til deg, holder kontakten!! kommet like langt vi ;)

Skrevet

Hadde vært kjempekos å holde kontakten :)

Har du fått noen dato for lap. ? Jeg venter på brev... Håper forsåvidt at jeg ikke får tid før i januar eller februar, for da har vi noen mnd til å prøve på - jeg lever i god tro :) Hi, hi - hvorfor skulle det klaffe nå plutselig??

LItt om meg; Jeg er 27 år, gift med verdens beste mann på 30. Hus med plass til flere barn (skulle jo liksom ikke ta så lang tid å fylle opp rommene...). Jeg er i fast jobb og er veldig usikker på hvor mye jeg skal fortelle arbeidsgiver om det som venter meg framover...

Håper å høre fra deg;)

Skrevet

heii igejn!!!

jo fått dato 28 jeg..uhu..gått på pergo denne mnd, men det har jeg jo gjort før også..men men må vel ta denne lap'en. Har jo hørt at mange blir gravide rett etterpå så jeg tenker det er en vinn vinn situasjon jeg :) jeg er 26 år og er samboer med 27.Godt å høre flere har det bra i forholdet, for hver dag tenker jeg på hvr heldig vii er. Så lenge han og jeg har det såå bra kan barn bare komme når det kommer, men vi må jo innrømme at håper det skjer snart. Er jo flere som føder nå av vennene våre, og de vet ikke at vi sliter sånn som vi gjør...

lykke til til deg!!! tenk om tenk om denne mnd ;) nei slapper litt av for hvorfos skulle det skje denne mnd ja..

men hvorfor vente så lenge på lap? du får nok time før jan tror jeg ;)

Skrevet

28. - det er jo snart det!!! Spennende... Det går sikkert kjempefint;) Jeg fikk beskjed av gyn at det tok 2-3mnd før jeg ble kalt inn. Men skjer det før er jeg happy:)

Ja, heldigvis har vi et supert forhold, selv om prøvingen har gått fra å være super-morsom til slitsom :( Mannen min reiser veldig mye, noe som gjør det enda værre å "time" el...Jeg synes også det er en kjempeutfordring å takle alle venninner som blir gravide rundt meg. Det er jo ingenting jeg ikke heller vil enn at de jeg er glad i skal kunne oppleve dette, men jeg føler liksom at nå må det vel være vi som står først i køen? Jeg blir jo kjempeglad når de forteller at de er gravide, men så fort jeg er alene kommer tårene. Ikke fordi de er gravide, men fordi jeg ikke er det...

Har du på følelsen at de finner noe på lap. eller er du som meg og tror at alt er bra? Jeg kan liksom ikke forstå at jeg skal ha problemer med å bli gravid. Har veldig regelmessige sykluser og aldri hatt noe som helst problemer "der nede." I tillegg er jeg jo relativt ung, så alt ligger jo liksom til rette!?

Gleder meg så innmari til jeg kan bli mamma... Er liksom "oppgaven" man har i livet. Det er i hvertfall ingen tvil om at når det skjer, så vil barnet været så utrolig høyt ønsket!!!!

Nå benker jeg meg til foran TV, -selv om onsdag er den mest tragiske TV-dagen :(

Ha en super kveld!

Skrevet

Hei sann!

Vi er i samme båt!

Jeg skal inn til lap 22. november. Skal inn på Bærum, der var det bare 4 ukers vente tid. Jeg synes det er greit å få det unna, så er jeg forhåpentligvis litt nærmere målet.

Har også tatt HSG og fikk en tett eggleder som resultat derfor skal jeg til lap.

Min gyn. har ikke sent søknad på IVF ennå, men jeg har ringt å maset på han så jeg regner med at den blir sendt om en uke eller to.

Vi har vært prøvere i 15pp. (men ønske om barn har vært der lenge før vi faktisk startet prøvingen.... klok av skade skulle jeg nok ønske vi hadde startet prøvingen tidligere).

Jeg har også lurt på dette med Porsgrunn / Riksen. Jeg hadde også tenkt å ønske meg til Porsgrunn, men hvis en lege skal slutte der så er det mulig jeg også går for Riksen. Sjekket litt på nettet i dag og det virker som de har fått mindre middler da behandling av barnløse ikke er prioritert i helsevesenet, grrrr...... blir så sint!!!

Jeg har også bestilt time hos Omnia, og det er godt mulig vi tar et IVF forsøk der mens vi venter på tid på Riksen. Skal til Omnia 19. desember.

Koselig om vi holder kontakten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...