Gå til innhold

Melde flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem må jeg melde om flytting til?

Prøver å lage meg en liste her slik at jeg ikke glemmer av noen...

Bank

Forsikring

Kommune

Bokklubber

Telefon.....

Og hva gjør man med kraftselskapene egentlig? Vi bor i en leid leilighet nå, og skal inn i et hus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et lite tips bare:

Gå inn på Posten.no. Der kan du fylle ut en liste med alle de du vil informere om ny adresse. Da sender de ut brev til dem. Kjempelettvint!

Skrevet

Tror posten har en sånn huskeliste over hvem man bør huske å melde flytting til også... :o)

Når du flytter ut/inn så tror jeg du skal måle av strømmåleren sammen med ny/gammel eier. Skriver ned de tallene dere ser og sender inn til strømselskapet. Begge parter signerer. I hvert fall er det sånn når man kjøper leilighet, tror dere skal gjøre det samme når dere leier. Om du tar kontakt med strømselskapet så får du et sånt skjema til å fylle ut. Eller så kan du vel kanskje logge deg inn som bruker på nettsidene deres. Litt forskjellig fra selskap til selskap.... :o)

Skrevet

Jeg får ringe og høre hvordan de vilha det gjort. Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har alltid syns det har vært greit å betale posten for f.eks 6 mnd ekstra ettersending slik at jeg har hatt litt bedre tid på meg til å få sagt fra til alle.

Du må også sende adresseforandring til Folkeregisteret.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei.

Det er KJEMPEVIKTG å melde flytting til ALLE som du får regninger fra! kommunen, strømleverandør, telefon osv.

Dersom du ikke melder flytting, står du svært svakt, dersom du får inkassobrev i posten. Det holder IKKE å bare melde fra til folkeregistrert og å få posten ettersendt.

Husk at kreditorene dine ikke kan gjette seg til at du har flyttet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...