Gå til innhold

Men, dere her inne som er......

Anbefalte innlegg

Skrevet

......samboere! Har dere skrevet samboeravtale og testamente?

Det står i Aftenposten i dag at det er noe alle samboere bør ha, men at to av tre samboerpar faktisk IKKE har det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vi gift, så da er alt mitt, mitt og alt hans, vårt. eller???

Skrevet

Eller.....alt som er hans er mitt og alt som er mitt har ikke han noe med....!

Gift her også.

Skrevet

Det var en ny variant, håper vi slipper å måtte dele det vi har noen gang.

Skrevet

Vi giftet oss for å slippe testamenter og andre avtaler - samboere som arver hverandre betaler full arveavgift, men det gjør ikke ektefeller feks. Å sitte i uskiftet bo er også en annen fordel med å være gift, det kan ikke samboere kreve hvis det er særkullsbarn med i bildet.

Så løp til byfogden, jenter. Kanskje ikke så romantisk grunn til gifte seg, men alt kan skje - og da gjelder det å være sikret, og foreløpig er lovverket slik at gifte er bedre sikret enn samboende.

Skrevet

Jepp, vi hadde samboeravtale med underskrift av vitner og full pakke. Oppbevarte kopi hos tredjepart. Men nå er vi gift altså....

Hjertelig hilsen kontrollfreaken aka

Skrevet

Har samboeravtale med vitner... Men har ikke tinglyst det. Har forstått at det faktisk må gjøres hvis det skal holde i retten. Vi "eier" hus og gjeld 50/50, men jeg har sputtet i en stor egenandel.....vanskelig dette når man har mine, dine, våre barn! Vi har ikke gjeldsforsikring, men gjensidig livsforsikring.

Skrevet

Og så er det jo ikke så veldig romantisk å begynne å organisere alt i "verste fall" heller...

Moren min var veldig opptatt av at jeg og mannen min(dengangen samboeren) skulle få orden på dette. Vi startet med å ordne gjeldsforsikringer og livsforsikringer, og syntes vi hadde vært veldig flinke...

Men så ble gubben mistenksom gitt - han måtte ned i kjelleren på det gamle småbruket vi bodde på, og hadde satt opp kjellerlemmen(som sikkert veide 50kg, minst) og støttet den med en stol så den ikke skulle falle ned mens han var nede i kjelleren.

Mens han sto der på nederste trinn, vagget jeg inn på kjøkkenet - gravid, da må vite! - vi begynte å prate, og jeg dro ubetenksomt til meg stolen for å sette meg mens vi pratet.

Gjett om han ble forundret da kjellerlemmen suste ned i 200 og sneiet bakhodet på ham - han rakk akkurat å dukke!

Denne historien dras stadig frem.... c",), når han lurer på om jeg bare tok ham for pengene...!

Skrevet

Hjelpe meg... Det kunne jo gått rekti gæli! (på ekte nesbudialekt)

Her er det ingen tvil om at min sambo tok meg for pengene.... hvilken annen grunn skulle det vært da tru:)

Skrevet

Kan kanskje ikke ha vært at du er søt og hyggelig og har en god posjon humor......... Nei må nok ha vært pengene.

Det var kanskje det første du viste han, når dere traff hverandre.

Skal du være med hjem å se på pengesamlingen min???

Skrevet

Nei si det Snulder.........ikke godt å si, jeg kommer ikke på noe i farten jeg c",)

Skrevet

Må bare si meg enig med Reveenka.

Løp til byfogden/sorenskriveren med en gang!

Har vært med på dødsboregistrering der den ene parten har sittet igjen med mindreårige barn og for ett styr.

Samfunnets lover er lagt opp slik at de selvfølgeligste rettigheter bare gjelder gifte. Trist men sant.

Skrevet

Åh, huff ja!!! Vi er nok av de 2/3 som ikke har. Har snakket om det mange ganger, men så er det det å få gjort det da...

NÅ skal vi prøve å få ut fingeren og få ordnet det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...