Gå til innhold

Hvordan er det å ha blitt røykfri??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt opp å røyke siden uke 8, er 21 nå.. -Det går utrolig bra! Jeg røkte 20 om dagen, og det var skikkelig vondt når dagen kom. Hadde på forhånd bestemt meg for 1 august, og jammen klarte jeg det..

Ingen kaldsvette, abstinenser, eller frustrasjon. og det etter 18 år med røyk..:)

Jeg forstår/misunner dere som fortsatt røyker.. -men i mine kretser er dette fy,fy.. -og da er det enkleste bare å kutte ut.

Må understreke at den viktigste årsaken var selvsagt hensynet til ungen. Så kuttet samboer røyken også.. noe som hjelper veldig selvsagt.

Har holdt opp 2 ganger tidligere også (2 svangerskap) men sprakk etterpå.. Håper det holder denne gangen..

Hvordan går det med dere andre som jeg vet har sluttet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.. (Samme dag som mensen uteble)

Er nå i uke 17 og har ikke hatt noen problemer.. Fikke en reaksjon mot røyk som jeg merket allerede før jeg testet positivt..

Tenker ikke på røyk i det hele tatt nå, og kan ikke se for meg at jeg kommer til å begynne igjen heller.

Blir jo 9 mnd i svangerskap, også kan man jo ikke røyke når man ammer heller.. Da har det jo nesten gått et par år, så da gidder jeg ikke begynne igjen. :-)

Skrevet

For meg har det også gått kjempefint!!

Jeg klarte å slutte på dagen og er faktisk veldig stolt av det : ) I går sluttet min kjære samboer også!! Det frister ikke i det hele tatt med røyk nå for min del. Lettere å slutte når en har en til å tenke på... Håper også det holder når den lille er født! LYKKE TIL VIDERE!! Du er kjempe flink!

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 19 nå og har har ikke røkt siden den dagen jeg tok graviditetstesten.. Men akkurat da den viste + røkte jeg som f...!!

Har fortsatt lyst på røyk enkelte dager, men for nurket sin del holder jeg meg unna! Samboern min har aldri røkt, så han synes det er kjempe deilig at jeg ikke springer fra middagsbordet med en gang for å ta en røyk:)

Har som mål å ikke begynne igjen, men.. det er jo så godt da vet du, så vi får ta det som det kommer! Den tid, den sorg!

Skrevet

hei du:) svarer jeg også selv om jeg er helt fersk her inne:) Synes det går ganske greit selv,selv om jeg selvfølgelig savner litt den kosen... Sluttet i uke 6 og er nå i uke 13. Røkte ca 20 om dagen jeg også,men det er verdt å slutte:) synes vi skal være stolte av oss selv jeg for å ha klart å slutte:) Er jo ikke alle som klarer det:) Får håpe det holder etter fødselen også:)

Skrevet

Har gått fint med meg.

Da jeg tok testen ble jeg ganske overasket og sjokkert, var sikker på at den skulle vise negativ, skulle bare berolige samboeren.

Så da røykte jeg ett par resten av kvelden. men dagen etter var det slutt.

Samboeren sluttet også noen dager etter. og nå er alt bare kjempe bra.

Deilig og være kvitt den dumme vanen. kan heller bruke pengene til og kjøpe bleier :)

Forresten er nå 15 uker.

Skrevet

Jeg sluttet i femte uke, er i 14.uke nå. Det går litt opp og ned i grunn. Noen ganger har jeg lyst til å kaste opp når jegf kjenner røyklukt og jeg er så glad for at jeg slipper å lukte så motbydelig og å være så dominert av den røyken. Men andre dager vil jeg bare gråte fordi jeg savner det så veldig. Jeg savner å ta meg en røyk etter maten spesielt. Men det går stort sett bra. Men jeg har fortsatt problemer med å se for meg et helt liv uten røyken, og tar meg selv forholdsvis ofte i å glede meg til etter fødselen så jeg kan røyke igjen. (håper jeg slipper det, for jeg vil så gjerne at barnet skal få vokse opp med røykfrie foreldre). Samboeren har forresten også sluttet, og han er også så flink synes jeg, selvom han tar seg en snus i blandt:)

Skrevet

det har gått fint med meg altså, men jeg må virkelig si at jeg savner røyken.. for et par mnd siden så brukte jeg å drømme at jeg røyka.. men har sluttet med det nå da.. men røyksuget er enda ganske stort ja. har det ikke gitt seg til jeg er ferdig med å amme så vet jeg ikke om jeg klarer å være røykfri lenger..

tok siste røyken min den dagen jeg tok testen.. har ikke røyka et trekk engang siden det, og jeg må innrømme at jeg er litt stolt over meg selv.. over alle de andre som har klart akkurat det samme som meg.

jeg forstår de som ikke klarer å slutte veldig godt..

Skrevet

Jeg sluttet på dagen sist svangerskap, og det har holdt bra! Jeg har så klart kjent litt sug innimellom, mest etter at snuppa var rundt et halvt år. Men det er såååå deilig å ikke bli styrt av den røyken lenger, så det er heeeelt uaktuelt å begynne igjen nå. Ingen festrøyk heller, det tar jeg ikke sjansen på! Det er forresten to år, seks mnd og ti dager siden siste trekk - om en halv time... Hehe, måtte telle for moro skyld!

Skrevet

Det var overraskende lett å slutte, men føler meg fremdeles som en røyker. Er nok litt redd jeg kommer til å sprekke når jeg "har lov" etter amming osv.

For kjenner jeg fremdeles har lyst på av og til... slik som nå...

og da trøster jeg meg med at det "bare" er 4,5 mnd. + amming igjen, så kan jeg ta meg en velfortjent, en!!! Det hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...