april 06;) + mai 09* Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 beibisen min vil ikke spise fast føde!! Vi har prøvd i en mnd nå, med risgrøt. Først syntes jeg den var litt tam, men nå får han kokt pære eller banan i, og den er jo riktig så god. Her henger puppen nokså løst til vanlig, dvs prakker på han puppen ofte, men er ikke så interessert i den heller lengre, føler jeg ikke får gitt han nok! Spiser mye på nettene. Har prøvd å ikke gi han pupp 4 timer før måltidene, men allikevel vil han ikke ha grøt, ren banan eller grønnsaksmos. Bare kniper igjen eller spytter ut. Han har skikkelig tung bleie på nettene, men på dagen kunne vi gått leeeenge uten å skifte, er jo bare bittelitt i de. Har kun lagt på seg 180 gr på den siste mnd. Noen flere som har det slik?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Kort (har ikke tid til å skrive så mye nå): - 180g på en måned er bra når gutten er så gammel som han er. 100+/- er normalt. - det TAR tid å venne dem til mat, og det går i rykk og napp. Gutten min ville ikke spise noe særlig før han var nesten 9 måneder. - ikke sammenlign hva du synes er godt, med hva han kan like. Det kan være noe helt annet! - fortsett å prøve, ikke gi deg. Vet man blir sprø etter hvert, men forsøk å bite det i deg. - fint at han har tung bleie. Du kan prøve å kutte ned på nattmåltidene, det fikk jeg tips om fra helsesøster. Mye skriking de første par nettene, så gikk det greit. - ingen grunn til panikk. - prøv med maisgrøt, eller litt havregrøt (så sakte som det tydeligvis går for deg, gjør det ikke noe om han får smake glutenholdig grøt. Så lenge han ikke får 100ml med en gang... og det er det jo ingen fare for!). - har du forsøkt å lage grøten veldig veldig tynn? Eller litt tykkere? Har du forsøkt å ha den lunken - og kald? Regner med at du prøver et tidspunkt på dagen hvor han er i godt humør? Det hjalp ikke å prøve når gutten min var veldig sulten, da ble han bare grinete. For andre har det imidlertid hjulpet, - fordi babyen da spiser "i ren sult".... Prøv deg fram! - har du forsøkt grøt med mm? Noen babyer foretrekker dette, fordi de da kjenner igjen mm-smaken... (for min hjalp det ikke.. men han ville ha grønnsaksmos med masse mm i)! - du kan også forsøke velling. Babyer er forskjellige, akkurat som oss voksne. - du kan forsøke små brødbiter... det hender at babyer går rett på brød og hopper over grøt. Lykke til! Hilsen mamma med guttunge som er sær i matveien
april 06;) + mai 09* Skrevet 7. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2006 Synes det nå ble et riktig så fyldig svar allikevel jeg;-D Tusen takk! Skal prøve alt det du sier, har prøvd en del av det, som varm/kald/tykk/tynn grøt. Var jo et poeng det der at det ikke er sikkert alt jeg liker er like godt for han;-D Stresser meg ikke at han ikke spiser grøt etc så lenge jeg hadde følt meg sikker på at det er normalt og greit, jeg koser meg med ammingen. Problemet er heller det at jeg er så urolig for barnet mitt siden jeg "føler" noe plager han. Han våkner fortsatt opptil hver time natten gjennom og krøker seg og mye i søvne. Mistenker derfor om han har reflux, og de sier jo at en del av de barna ikke vil spise fast føde. Ikke det, reflux er vel ikke verdens undergang, men han har hatt KISS, kolikk, melkeallergi, laktoseintoleranse, eksem og synes vel egentlig han har fått dosen... Blir snart superdeppa av dette, føler alt er min feil siden jeg var mye stressa under svangerskapet..
Luca Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Vi brukte lang tid på å venne lillesnupp til fast føde, så hun var over 8 mnd tror jeg før hun spiste skikkelig med mat. Fortsett bare å tilby, så vil han nok spise en dag. Prøv forskjellige grønnsaker, og fortsett med å tilby grøt. Forsår godt at du blir stressa, for det ble jeg til slutt, men det kommer.-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 gulper han mye siden du misstenker reflux?
april 06;) + mai 09* Skrevet 7. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2006 nei, han gulper ingenting som helst, men krøker seg hele natta og svelger og svelger. Er en del av de med reflux som faktisk ikke gulper. Men ikke vet jeg. Er bare lei av å ha en liten gutt som virker så plaget med et eller annet.. Takk for det Luca, en dag spiser vel han her også!! Foreløpig grises det utover alt, så får vi prøve å kose oss med dette og.
snull Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Hei på deg!!! Vet AKKURAT hvordan du har det!!! Dette var akkurat som å lese om meg og lillesnupp her!! Spiser lite(i mine øyne) og legger lite på seg. Men er stortsett blid og fornøyd da...,men sover dårlig, både på dag og natt! Våkner ofte og skriker...har KISS da, så det kan jo ha en sammenheng! Kjenner at tålmodigheten min ikke alltid strekker til når hun ALDRi vil spise mer enn noen t-skjeer grøt(og vi har holdt på i over 1 mnd nå)...,men det må jo bare bli bedre snart... Lykkelykke til...vi få tenke på hverandre vi
april 06;) + mai 09* Skrevet 7. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2006 åh, godt å høre vi ikke er helt alene om dette! Ikke det at jeg ikke vil andre godt, men føler meg litt alene til tider når andres barn er superharmoniske og sover som bare det... krøker barnet ditt seg og mye i søvne? hvor ofte våkner hun? lykke til dere også!
snull Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Hun krøker vel ikke direkte, men peiver no voldsomt med armer og ben! Hun hoster også mye når hun sover...både dag og natt...våkner ca hver 2 time natta rundt, phu
april 06;) + mai 09* Skrevet 7. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 7. november 2006 samme her ja, minst det. Uff, lurer så fælt hva som plager han. barneklinikken sitter på sin høye hest og mener han bare er bortskjemt og må skrikeavvennes. Kommer ikke på tale, jeg vet jo noe plager han. Jaja, det går vel forhåpentligvis over en dag!
snull Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 Ja, vi mammer vet ofte best hva som er rett for våre små!!! Føler også at det er noe som plager henne,men som sagt kan det jo være KISS`n her da.....,men har også tenkt reflux......skal på 6mnd kontroll snart og skal d ta det opp..... off, ikke lett å vøre mamma nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå