Gå til innhold

Jeg tar meg en pause jeg nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gårsdagens innlegg om meg var en vekker for meg. Jeg tar meg derfor en pause fra dette forumet for en stund. Det er mulig jeg kommer til å skrive her igjen, det vet jeg ikke nå. Jeg synes det er helt greit at folk er uenige med meg, det er liksom poenget med diskusjoner. Når folk bruker mine meninger og det jeg har skrevet til å trekke konklusjoner om hvordan jeg er og hvordan jeg føler, da går det for langt for meg. Faktisk skremmer det meg litt at noen samler opp ting jeg har sagt, svarer med forskjellige nick og refererer til svært gamle ting. Får meg til å lure på om det er noen jeg kjenner og som misliker meg. Jeg innser at jeg har vært for aktiv og kanskje for åpen om egne synspunkter og erfaringer.

Kommer til å savne mange av dere her inne, men kommer sikkert til å lese og følge med litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Maud!!

Du som er et friskt pust her inne.. du aner bare ikke hvor mye jeg kommer til å savne deg og det du har å komme med.

Å sette pris på deg betyr ikke at jeg alltid er enig med deg, men det er godt å se at du har velformulerte meninger, og det går an til å diskutere med deg.

Jeg greier ikke helt å sette ord på hvor ille jeg synes det er at du forsvinner, men jeg kan love at jeg kommer til å savne deg hver eneste gang jeg stikker nesa mi inn her.

Har du lyst, så kan jeg nåes på [email protected] -

Klem til deg, Maud. Masse lykke til videre.

Skrevet

Kommer til å savne deg jeg og.. Skjønner godt at du reagerer, for jeg hadde nok gjort det samme om det hadde vært meg ja

Skrevet

jeg har hatt en pause, men nå når jeg er kommet tilbake skriver jeg litt bokmål, litt nynorsk, litt på den måten og litt på andre, jeg prøver også å være litt mindre detaljert, og endrer litt på ting, det vestentlige er å få frem poengene som en ønsker å gi i råd til andre, eller for å få svar på hvordan takle om det er noe med en selv. for jeg orker ikke at anonyme fremmede skulle vite alt om meg, og mine inderste følelser om personlige ting, for så å vri det til et bilde som jeg ikke kjenne meg igjen i. det skjedde med meg når jeg brukte nick. det er lenge siden nå.

det er jo synd at bøller skal dytte deg av et forum du valgt, har mye å bidra med, og hvor du er ønsket av de aller fleste.

Skrevet

Huff, jeg skjønner deg godt. Men skulle ønske du ikke lot dette gå så hardt inn på deg. Men jeg som sagt, du har min fulle forståelse.

Det er utrolig hva enkelte får seg til å gjøre - selv på internett!

Håper pausen ikke blir så lang:) Du vet hvorfor mange her inne kommer til å savne deg!!

Klem fra

Skrevet

Hun har vel ikke akkurat blitt dyttet ut av forumet, det er et valg hun har tatt selv. Og når jeg leser innlegget "obvious" en gang til, så kan jeg ikke si meg helt enig i at hun er ond, bøllete eller at det er så utrolig fælt. Jeg har nå tidligere sett mye værre personlige utsagn her inne. Men at det er unødvendig er en annen sak.

Jeg må si meg HELT enig i anonym over her, at det ikke er det lureste å legge ut så detaljerte beskrivelser om seg selv og sin livssituasjon her inne (eller på internett i det hele tatt). Mange personer er inne på disse sidene og man vet ikke hvem.

En god del her inne forteller litt for mye om seg selv og ikke minst (ste-)barna sine!!!!! Om dette er videre smart har jeg liten tro på.

Jeg er innom dette forumet i ny og ne for å lese om andre som er i samme situasjon som meg. Og opp til flere ganger sitter jeg med følelsen av at jeg nesten kjenner flere av dere her inne, selv om jeg personlig ikke gjør det. Og er man faktisk en bekjent av disse personene, så er det null problem å identifisere disse gjennom de detaljerte opplysningene som blir skrevet. Et nick som eneste anonymisering hindrer ikke andre i å gjenkjenne personer her inne.

Å legge ut alle mulige opplysninger om seg selv, barna sine, stebarna sine, mann og ex-mann burde flere forstå ikke er etisk korrekt. Man utleverer ikke bare seg selv men også andre personer, uten at disse vet om det!!! Sikkert ikke så morsomt for stemor å lese innlegg som omhandler henne her inne. Eller biomor for den saks skyld. Dere burde alle skrive ut i fra et generelt grunnlag, og diskutere "saken".

Skrevet

At det er andre ting som er verre, er vel et ganske så dårlig argument! Du har rett i at det ikke er lurt å fortelle masse om seg selv, men du vet vel forsvinnende lite om om folk anonymiserer eller ikke. Det kan hende det er derfor du synes du kjenner igjen så mange, fordi de har anonymisert litt. Det å diskutere "saken" uten å presentere noen fakta, stemor vil ikke ta imot barnet mitt utvoer helger eller biomor ringer hele tiden og noe om alder på barna osv, blir ganske unyttig for de fleste. Stol på at folk klarer å ta avgjørelser ut fra hba som er best for dem uten å belære dem!

Skrevet

Noen som følte seg litt truffet gitt!

Og du misforstår veldig med tanke på at jeg synes jeg kjenner igjen så mange. Det er ikke slik at jeg tror jeg faktisk kjenner de folka her bak nickene. Jeg skrev at jeg har FØLELSEN av at jeg kjenner de pga alle de detaljerte beskrivelsene og så videre. Innleggerne lar leseren bli kjent med seg, er det jeg mener. Det er mange detaljer som blir gjentatt mange ganger i flere forskjellige tråder, så da må visse folk konstruere et helt annerledes liv som de har da de er her inne. Må være slitsomt til tider det også blant alle gjengangerne som stadig skriver innlegg.

Jeg tror nok også mange velger å anonymisere opplysninger, men det ligger nok flere familiehistorier som er lett identifiserbare for de det gjelder.

Og hadde f.eks Maud anonymisert, så hadde hun vel heller ikke vært redd for at det kanskje er noen hun kjenner som kan ha skrevet innlegget.

Helt greit for meg at noen legger ut om sitt eget liv, men på dinbaby handler det jo også om barn. Og detaljer om sitt eget eller andres barn kan jeg ikke fatte at noen vil la ligge på et forum til alles skue.

Skrevet

Du vil bli savnet, men skjønner reaksjonen din godt. Gir vel oss alle en liten "vekker" om at dette kan være et farlig fora....

Skrevet

Har ikke lest innlegget du referer til Maud, gidder ikke lete etter det heller. Synes det er dumt at du gir deg. Selv om jeg er uenig med deg på visse punkter, synes jeg innleggene dine er konstruktive, seriøse og preget av gode intensjoner og tanke for alle parter. Håper du kommer tilbake med tiden:)

Skrevet

Er det mulig å være så hårsår???

Latterlig...

Skrevet

Hei du, andrekone eller der det flere av dere her inne? En gang var dette et forum der vi var uenige og kunne fortelle hverandre det og et forum der vi delte erfaringer og tips. Desverre har du eller dere klart å gjøre miljøet surere de siste dagene. Det må vel være gøy vel!

Skrevet

Synd at du trekker deg herifra Maud, du har høynet nivået blandt alle de hatefulle, bitre innleggene;) Vi snakkes på et annet forum som har en langt mildere tone!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...