Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Jeg har ei jente på 8 uker. De siste ukene har melka gradvis blitt mer borte og vi har måtte begynt å gi tillegg! Men, vi har nå prøvd både hipp, collett og småfolk og hun spyr opp allesammen! Begynner å bli litt nervøs om det er noe i mme`n som hun ikke tåler! Hva tror dere, noen med samme erfaring???
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Du kan jo prøve med prosobee eller nutramigen. Dersom baby har melkeallergi eller laktoseintolleranse vil hun tåle disse. Ellers kan det jo hende at det er tøfft for magen nå i starten...
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Sånn var gutten min også en periode. Men så reagerte jeg på en liten ting...når han fikk litt malt i flaksene så holdt han på melka,begynte med litt malt i 2 flasker om dagen. Så når jeg merket at det var flaskene uten malt som kom opp igjen fikk han litt malt i alle flaskene,etter det har vi ikke hatt problemet. Og nå er han snart 6mnd og drikker melka uten malt og melka blir i magen Kanskje verdt å prøve?? Ellers er det jo ett produkt på apoteket man kan kjøpe,mener det heter Nestragel... skal visst gjøre melka tykkere i magen og dermed holder seg der lettere. Ble litt rotete dette,men men..hehe Lykke til
Benni-min Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Jeg vet ikke sikkert, men jeg kan tenke meg at det kanskje har noe med at hun får i seg så mye på en gang. Når de drikker flaske er det mye enklere å suge enn pupp, og da får de i seg mye mer på en gang. Når jeg begynte med mme, var lillegutt ca 1mnd eller 6uker. Jeg begynte med 2hull i smokken. Han som sjelden gulper, gulpet mer da. Lurte en stund på å kjøpe fortykningsmiddel på apoteket, for leste her at det hjelper mange. Men etter en liten stund sluttet han å gulpe. Regner med han måtte bare venne seg til mengden melk som kommer ut. Jeg bruker collett, for den inneholder både d-vitamin og omega. Så da slipper jeg både d-dråper og tran. Han får av og til småpakkene med nan når vi er på besøk eller noe,men han liker det ikke så godt. Så bruker jeg malt et par-tre ganger i døgnet i flaskene for å regulere magen. De får oftere hard mage av mme. Vet ikke om dette var til hjelp, men det er iallefall min erfaring. Lykke til.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Kan også hjelpe med mindre hull i smokken på flasken,det måtte jeg også gjøre Min brukte 1 hull på flasken frem til han var 2,5mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå