Gå til innhold

Når far ikke vil ha kontakt med barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far vil ikke ha kontakt med barnet. Men burde jeg ta kontakt med hans foreldre, altså barnets besteforeldre?

De burde jo få muligheten til å selv avgjøre hva de vil?

Hvordan hadde dere i så fall tatt kontakt? Via tlf, brev eller oppsøkt de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

X-en min ville ikke at jeg skulle kontakte moren hans (for de er ikke på talefot selv), men bestemte meg selv for at det var barnet mitt som skulle settes først. Sånn jeg tenker så: jo flere mennesker som er glad i gutten min, jo bedre vil han ha det, så derfor sendte jeg et lite brev og et bilde noen uker etter fødselen.

Ved å skrive så gav jeg henne muligheten til å reagere fritt! (og jeg slapp å måtte forsvare noe der og da). Fikk et brev noen uker senere der hun skrev at hun var glad for at jeg tok kontakt :) Hun har enda ikke møtt gutten, men har sendt 3 brev disse 6 mnd. (vi bor på hver vår kant av landet, og er ikke så lett å treffes)

Klart: det er ikke alle besteforeldre som er istand til å holde følelsene for sønnen sin utenfor forholdet til barnebarnet sitt...

Skrevet

Far vil ikke ha kontakt med barnet sitt, jeg har prøvd alt, men der er ingen interesse. Jeg ba ham fortelle det til familien sin, for jeg ønsker at barnet mitt skal ha besteforeldre på begge sider, slik at de i det minste kunne bestemme selv hva de ville.

Først lurte han på hvorfor han i all verden skulle si det til dem... Da jeg ikke ga meg, sa han at han hadde fortalt det til dem, men at de respektert hans valg (ergo de ville ikke ha kontakt heller). Da jeg sa at så lenge han allerede hadde sagt det, så gjorde det vel ikke noe at jeg snakket med dem? Da fikk jeg beskjed om å respektere hans valg..

Etter lang betenkningstid skrev jeg brev til dem. De ringte dagen etterpå, mildt sagt i sjokk, for de hadde ikke hørt noe om at de var blitt besteforeldre.. Men de ville gjerne stille opp og ha kontakt, og allerede etter et par dager møttes vi.

I dag har vi kjempegod kontakt med dem, hans bror er kjempestolt onkel og foreldrene syns de har verdens skjønneste barnebarn :)

Far har enda ikke sett barnet, h*n er 4,5 mnd.

Jeg håper og tror at en vakker dag skal han forstå hva han går glipp av og ta til fornuft.

Nå må det nevnes at familien hans er kjempekjekke folk, og det er kanskje ikke alle som hadde tatt det like bra. Men for barnet sin del er det vel verdt et forsøk :)

Lykke til!

Skrevet

Så heldig du er:-) Jeg hadde et veldig kort forhold til far til mitt barn.Har en sønn på snart 2 år.Far har aldri vert intrisert.Han har møtt han en gang.Han har kun sagt det til sin far mn nekter å si det til sin datter alså min sønns halvsøster.Å han nekter å fortelle det til sin mor.Den eneste i hans familie som vet om han er fafraren.Men han har ikke noe kontakt med han heller.Problemet er at jeg vet ikke hva moren hans heter,vi kommer i fra hver vår kant av landet..... Så vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å finne navn å adresse.Han vil ikke fortelle det til meg. Tips mottas m takk :-)

Skrevet

Da eg var usikker på om han ville ha kontakt med ungen vår, så satt eg og tenkte masse på at foreldra hans hadde rett å vite det, men eg tror kanskje g hadde ringt om det hadde komt til det stykket, men det spørs jo, om du kjenner de spesiellt godt fra før?

Eg kjenner en del aleinemødre der de har kontakt med foreldrene til faren til barnet, og faren ikkje har kontakt med barnet, de har ett kjempegodt forhold den veien!

SÅ eg oppfordre deg til å ta kontakt, de setter nok pris på å få velge sjøl, er jo trossalt barnebarn det er snakk om, og det er ikkje mange som ikkje vil bli besteforeldre :) Lykke masse til :)

Skrevet

Visst du veit ka han heter til etternavn, og veit kor ho er fra, så kan du søke på etternavnet hans i den kommunen eller lignende han bor, så kan du se kor du kommer med det! Eller sette ut en etterlysning i lokalavisa der, der du skriver at du leiter etter mor til da navnet på han som er pappa til barnet ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...