Gå til innhold

Jeg vil ikke ha han i sengen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 4 ukers stor babykladd. Av frykt for krybbedød vil jeg ikke ha han i senga våres (ingen av oss røyker og sengen er stor). Jeg prøver å legge han i sin egen seng, men somregel en eller annen gang i løpet av natten finner jeg babyen min sovene ved siden av meg.

Jeg vet at han ikke går ut av sengen sin selv, så da er det nok jeg som legger han ved siden av meg, uten at jeg får det med meg.

Hver kveld legger jeg meg bestemt på at han ikke skal opp i sengen våres, og hver natt bråvåkner jeg med en baby rett ved annsiktet mitt.

Hva pokker skal jeg gjøre, jeg er jo i koma hver natt. I natt ble jeg skikkelig redd, fant babyen under dyna sammen med meg, det er jo skikkelig skummelt.....Ofte finner jeg babyen sittende fast i puppen min, titter på klokken , sovner igjen -våkner 2-3 timer senere med babyen fortsatt sittende fast i puppen (den andre puppen er da nesten sprengt)

Hjeeeeelp, hvordan skal jeg unngå baby i sengen syndromet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, unskyld at jeg ler men ser det for meg. Du sjokkert med en baby sittende fast i puppen dinetter at han har tasset dit selv;)

Stå opp da vel. Sett inn en god stol om det er plass eller sett deg i stua og amme der. Eller spør far om hjelp. Evt. kan du kjøpe slik ammemadrass. Det brukte jeg. Da ligger babyn i sin egen"seng" i senga di. Også lettere å flytte over i engen seng uten at de våkner for flytterr da hele ammemadrassen over. Da bli det samme lukt og samme varme:)

Skrevet

Siden du gjør det i søvne veit jeg ikke.. kanskje sette senga hans lenger unna senga di??? Kan hende det hjelper, men jeg husker jeg alltid var usikker hvor mange ganger mini`n hadde fått mat i løpet av natta noen ganger.. trodde at når han kom på eget rom så skulle jeg ihvertfall huske det, for da måtte jeg jo ut av senga... men noen ganger var jeg veldig usikker gitt.....

Hadde forresten lillegutt på brystet i 2 mnd... savner det litt jeg.. sovnet greit i egen seng når jeg endelig fikk gjort det....

Skrevet

Hehe, vaklet litt imellom om det var morsomt skrevet eller litt farlig kanske:-)

Det virker som om babyen din ikke bør ligge i sengen din, siden du er så i koma om natten. Ikke bra at den havner under dyna di osv.

Jeg liker heller ikke å sove med et spedbarn i senga, og syns alle sover beder i egen seng.

Anbefaler deg virkelig å amme sittende på natten, for ligger du så sovner du garanert. Jeg gjorde det, for sov mye bedre uten baby i senga.

Skrevet

Jeg er også heeeelt i koma på natten. Nesten så jeg ramler ut av senga når jeg ammer. Men jeg setter meg KONSEKVENT opp på anten for å amme, ingen unntak. Og bebi rett tilbake i vugga når hun er mett. Og jeg deiser ned på pute mi igjen;)

Skrevet

Gjør som jeg. Fôr ham opp til han er så stor at det ikke går an å rulle oppå ham uten å våkne selv. Min babykladd er blitt så diger at hun snart skviser begge foreldrene ut av sengen. Hun ligger der og skumper og sparker og breier seg til pappaen og jeg omtrent ligger oppå hverandre i en ligen dynge nederst i fotenden.

Hvis kladdeline skal ligge i egen seng, blir det et evig mas for å få henne til å sove. Hun henger i puppen. Noen ganger ligger hun under min dyne, andre ganger under sin egen. Jeg har vendt meg til å ligge helt dørgende stille og puste i en annen retniJeg sover med T-skjorte og har alltid dyna bare såvidt over livet. Hun ligger i puppehøyde med ullbody på og har også dyna et godt stykke ned på overkroppen. Hun blir ikke for varm og får ikke dyna over hodet. Jeg har også vendt meg til å ligge dørgende stille og puste i en annen retning enn der hun ligger. Jeg tviler på at krybbedødfaren er så stor bare man tar sine forholdsregler for samsoving.

Jeg foreslår forresten stålull-pysj til deg. Så sovner du aldri så tungt at du blir i koma.

Skrevet

Koma om natten kan tyde på søvnunderskudd. Hva om du legger deg tidligere? Hvis du klarer å få 4,5 t sammenhengende søvn før baby våkner er i grunnen det viktigste søvnbehovet dekket. Da kan du evt supplere med noen høneblunder på dagtid mens baby sover.

Skrevet

Dette sa de til meg også, men hun sov jo aldri om dagen. Og 4-5 timer sammenhengende søvn? Haha. Hvordan får du til det?

Skrevet

hahaha

4-5 timer sammenhengende søvn........hva er det? og hvordan får man til det, mens man ammer.....??????????????

Skrevet

hehe..lurer jeg og på...

Skrevet

det vil nok gå bedre etterhvert, forhåpentligvis sover han lengre og lengre om natten uten mat jo større han blir.

Jeg hadde noen skumle episoder jeg også når snuppa var liten da jeg plutselig våknet med en baby sovende oppå meg da hun sovnet så godt når jeg prøvde å rape henne liggende og da sovnet jo jeg også selvfølgelig....

så jeg begynte å amme sittende, var skikkelig tungt men sov bedre for jeg visste av babyen lå i sin seng, etterhvert som han blir større så suger han mer effektivt og, og da går ammetiden ned, nå tar det meg bare 5 minutter å amme hun.

Skrevet

jeg sov sammen med lillegutt på dagen og da kunne vi sove opp til 3 timer.. ellers sov han bare 20 min... dubber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...