Gå til innhold

Gå-vogn, hvor lenge bruker barna det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter som ikke går enda, så gå-vogn (eks. fra Brio) måtte jo vært perfekt!

Men hvor lenge bruker de disse vognene? Er det liksom bortkastet å kjøpe nå til jul (18 mnd.) eller er dette noe de triller rundt på lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har en gåbil som hun kan velge om hun vil gå med eller sitte på å så skyve seg fremover. Hun gidder ikke å gå med den mer så jeg lar bena til bilen stå sammen hele tiden nå for nå vil hun bare sitte på den. Hun har gått i 2mnd ca å syntes ikke det er så interessant å gå med noe mer. Nå vil hun heller sitte på det å skyve seg fremover.

Hva med å kjøpe en sånn gåbil da? Så kan hun gå med den så lenge hun gidder å etter det kan hun bruke den til å sitte på.

Skrevet

Hun har gåbil!

Sitter kun på den og kjører med bena, hun går nemlig ikke enda.

Men hun er veldig opptatt av å putte ting oppi bilen under lokket, og der er det jo ikke særlig plass..

Men å dytte noe foran seg er kun kanskje noe de gjør en kort periode? For da er det jo ikke vits med gåvogn..

Hun går som sagt ikke enda, men når hun først reiser seg så springer kun nok ganske kjapt!

Skrevet

Ok det er nok samme bil de har da :)

Snuppa her har en gåvogn hjemme hos foreldrene mine å den var fryktelig interessant tiden før hun kunne gå alene, men så fort hun lærte seg å gå selv så har hun ikke vist interesse for den.

Men ikke sikkert snuppa di går lei av den da, barn er forskjellig. Men du trenger kanskje ikke å kjøpe den dyreste de har da.

Men den faller sikkert i smak hos henne nå.

Det går så fort atte, fra snuppa tok første skritt til hun tok 20 skritt var bare snakk om dager. Får de først teken på det så sitter det :)

Skrevet

Vi kjøpte dette da gutten vår var 10 mnd og han elsket den med en gang. Han begynte å gå rett før ettårsdagen og nå er han 20 mnd og bruker den daglig fortsatt.

Det å gå rundt å dytte på ting er visst supergøy.

Og hvis dattera di ikke går enda er jo kanskje dette med på å vekke interessen for det også. Men tror nok du kan regne med at den kan brukes en stund etterpå også ja.

Skrevet

Vi har en gå-vogn fra Brio, og den er masse i bruk enda (22 mnd) som dukkevogn og leketransport og, og, og... Jeg har sett fireåringer bruke sin som sparkesykkel. Så dette tror jeg er en leke som varer leeenge!

Skrevet

Gutten min fikk en gåbil til jul i fjor, da var han nesten 1 år.

Han bruker den mye fortsatt, nå mest for å hvile beina, men også for å frakte alle tingene han vil ha med seg rundt omkring.

Skrevet

Brio-vogna er et supert kjøp i såfall! Den blir fortsatt brukt masse her, til å frakte saker og ting rundt og kjøre tur med dokker etc.. Tror den kommer til å bli brukt lenge!

Skrevet

jeg nølte også o bruke penger dor gå vogn siden gutten min var nesten 18. mnd. Så kjøpte vi den fra IKEA, han lærte å gå med den, å brukte den i mange år til å leke med. Nå har lillesøsteren arvet den å den fungerer supert som dukkevogn (til hun få en til jul da). Hos oss var det et veldig bra kjøp!

Skrevet

Har sett IKEA sin, og den ser flott ut! Og så er den vel vesentlig billigere enn BRIO tror jeg...

Skrevet

Tror Ikea sin bare er 100 kr billigere. Mener jeg så en Brio-vogn i en katalog til 298,-

Datteren vår er ikke redd av seg...kan ikke gå, kjøpte derfor gå-vogna, men trampet oppi "kurven" og holdt seg fast. Veltet heldigvis ikke - puhhh... :o)

Skrevet

Snuppa mi bruker både sin gå-vogn og gå-bil fortsatt! Hun er 2,5 år nå. Til og med nevøen min på 7 år syns de bilene er morsomme, så det er virkelig en investering verdt pengene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...