Gå til innhold

Kjønnsdiskriminering av Lego

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg bare har jenter, blir jeg frustrert over at Lego ikke har jenteleker. "Vakker prinsesse", Duplo 3-6 år. Hva med roboter og slikt som ikke er monstere? Jeg vil ha krvende byggesett som jentene mine også kan fristes av.

Tror jeg må melde fra til likestillingsombudet....He-he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du jo kjøpe Geomag, eller byggesett fra Brio, forsår ikke helt frustrasjonen....Blir lei av Prinsessemaset, jeg og men syntes valgmulighetene er MAAAAANGE, både lego, og spesiellt Brio har "kjønnsløse"leker.

Skrevet

Lego er jo "kjønnsløst". Du kan jo bygge hva som helst av vanlige legoklosser. Dessuten finnes det "Bellville" som er "jente-legoutstyr".

Alle andre byggesett er jo for begge kjønn.

Det trenger jo ikke være rosa med glitter for at jenter skal bruke det...?

Skrevet

Da skrev jeg innlegget mitt litt feil... Jeg vil ikke ha rosa prinsesselego, dessuten er denne bare for små barn og kan nesten ikke bygges med. Jeg synes faktisk at Lego undervuderer jentene med å lage "vakker prinsesse lego". Og jeg vil ikke kalle robotene og de skikkelige byggesettene som kjønnsløse. Jeg vil ha noe som fenger jenter mer. Ikke bare monstere (og fly og brannbiler). Jenter vil dessuten ha flere mennesker med, men de er bare gutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...