Gå til innhold

Babyen begynner å gråte når jeg ammer


Mauameg

Anbefalte innlegg

Når lille snuppa blir ammet, begynner hun plutselig å gråte og blir veldig urolig. Tenkte kanskje det var fordi det ikke var mer melk i puppen, men når jeg da klemmer på puppen kommer det mer melk, så det skyldes ikke det. Hun blir til tider også veldig urolig og ligger bare å virrer. Er det noen som har opplevd noe lignende og funnet en løsning på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det samme gjør min tre uker gamle baby også, dette er noe han har begynt med de siste dagene.Trodde også jeg hadde for lite melk, men her kommer det melk ut når jeg klemmer.

Jeg tar han opp så han kan rape, stryker han på magen, men det hjelper ikke, men han gir seg like fort som han begynner.

Ikke godt å si hva som er grunnen, men man blir rimelig frustrert av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problem! Selv om ingen av oss som svarer deg har noen god løsning, så synes ihvertfall jeg det var litt hjelp i å vite at min baby ikke er den eneste. Da er det kanskje vanlig, eller ihvertfall ikke noe farlig...? Min baby på to mnd har også begynt å bli urolig ved puppen den siste uka, og spesielt om kvelden. Helt urolig selv om hun er sulten og gaper etter mat, så slipper hun puppen etter kort tid, bare vrir på seg og er urolig og gråter. Hvis noen har råd, vær så snill å svare oss.

 

Egentlig har jeg på følelsen av at det er magesmerter. Gråter en hel del ellers også. I dag har hun grått mange timer tilsammen og finner ikke roen. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man blir litt frustrert fordi jeg skjønner ikke hva som er galt. Det er heller ikke det at hun må rape. Når jeg tar henne opp og og stryker henne litt på ryggen så slutter hun som regel å gråte og slapper av. Så det kan jo rett og slett bare være det at hun egentlig er mett men ikke helt skjønner det selv. Vanskelig å si. Hun skal på 6 ukers kontroll i morgen og tenkte jeg skulle høre om det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en periode masse tull med gråting å amming selv. Det ble værre å værre, det viste seg att han var litt tett i nes å med drypping ofte ble det bedre. Han virket ikke tett i nesa det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme problem her, ammepol anntyder stille reflux- samme so halsbrann hos oss voksne nesten, og vi vet jo hvor ekkelt det er. kan av og til hjelpe og komme opp ien mer sittende stilling når de spiser-ammes. mi jente er 3 månder. skal på UL neste uke for å utelukke alvorlige ting, tok blodprøver forrige uke som vi også får svar på da. men prøv hvertfall og få ungen mer sittende og hev sengeenden- håndklede under madrassen er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dette problemet med jenta mi. Ofte er det veldig vanskelig å vite hva som gjør det. For jenta mi var det blant annet at amminga setter igang tarmen, og det kan gi ubehag (mageknip). Mange barn har jo også avføring i forbindelse med måltid, og det kan være ubehagelig før det kommer. kan være greit å ta en liten pause i amminga, massere magen eller legge babyen på magen en liten stund, eller prøve å roe ned på andre måter.

 

Noen barn drar i puppen for å få fortgang på melka. Går an å klemme/massere ut melk mens barnet ligger ved brystet, særlig på slutten av måltidet når melka kommer saktere.

 

Kan også prøve å skifte stilling. Jenta mi ligger ofte bedre i tvillingstillingen enn vuggestilling.

 

vet det finnes flere råd/årsaker til det blir sånn, men dette var det jeg kom på akkurat nå. Lykke til-frustrerende når det står på, men det går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takker for mange svar. Jeg var på 6 ukers kontrollen idag og nevnte dette for legen og han hadde ikke noen svar å gi meg egentlig. Trodde liksom de skulle ha litt erfaring og kunne gi svar på slike ting. Prøvde å spørre om andre ting også, men ble bare avfeid. Vet ikke om han hadde dårlig tid eller noe jeg. Brukte vel 5 minutter på hele kontrollen. Syntes egentlig det var litt dårlig.

Så det er bra noen her inne vet noe mer og kan gi svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig vanlig, og jeg vet ikke årsaken. Noen jeg kjenner mener at babyen må på do, og det kan godt hende. Det kan hjelpe å ta av bleia og holde de over do, med bena krøket. Ofte kommer det da en bæsj... Verdt et forsøk i alle fall. Ellers er det sikkert noe med utviklingen - de oppdager at det finnes andre ting i verden enn pupp? Og så blir ofte babyene mer og mer urolige og gråter mer og mer fram mot ca. 2 mnd. alder - før det snur og de blir roligere igjen. Dette går jo utover ammeroen også.

 

Vet ikke om dette var til hjelp, men det er mine tanker.

 

Om noen er interessert i det med å holde babyen over do og hjelpe de til å bæsje i noe annet enn bleia - sjekk denne: http://potte.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min gjør akkurat det samme og det er ALLTID luft eller bæsj på gang. Det hender at jeg må gå i 5 min før han raper, men når den endelig kommer er det rett på puppen igjen. Det samme gjelder når han må bæsje. Har etter hvert lært meg forskjellen på disse. Han "presser" i tillegg til å gråte når man må bæsje. Jeg ville gått med babyen en god stund når den begynner å gråte. Kanskje vil du se at det kommer en rap som sitter langt inne!

 

PS! Et tips for å hjelpe babyen å få ut bæsjen er å ta tempen med febermåler. Det trigger tarmen og bæsjen kommer nesten med en gang. Lærte trikset på nyfødtintensiven ved Ullevål da vi lå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte gi pumpet mm etter pupp på kvelden da han begynte sånn. Kan jo være at det er lite eller at det kommer saktere? Ikke vet jeg. Men Lukas ble mye roligere da jeg gjorde dette! Gjør det fremdeles. Er kun på kveld, får også melk ut når jeg klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...