Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Spurte Jordmor Siri på ekspertsvar og fikk dette svaret: Kjære Alva, uke 10 med nr. 3 Dette er ikke lett, man må holde tunga så rett i munnen som bare det. Det handler egentlig om en litt foreldet utrykksform. Men for å illustrere det med et eksempel: En jente som er ett år gammel går egentlig i sitt andre år. Man fyller ikke år før etter det første året, man er ikke født ett år gammel. Når det gjelder termin, så går man altså i sin ellevte uke når man er 10+1 Man har 10 fullgåtte uker bak seg og er en dag inn i den ellevte uken. Jeg har skrevet om dette flere steder inne på siten, men det blir nok aldri nok:-.) Her er linken: Klikk her Riktig lykke til videre! Vennlig hilsen Jordmor Siri von Krogh Altså, man sikfter uke ved +1 og ikke +0! Dermed begynner man på 2. trimster når man er 12+1 fordi det er da man begynner uke 13.
*Lucia* Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Den er grei! (merkelig at dette skal være et så strot problem...) :-) Men du hadde vel ikke trengt anonym knappen når det står Kjære Alva på innlegget du fikk! ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Nå vil jeg bare bekrefte at et ikke er alva som har lagt dette ut på 2 og 3 trimester... men kun jeg som har lest dette fra alva på 1 trimester... tenkte jeg skulle kopiere det så alle fikk se svaret... siden det er så mange spm om dette om dagen....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 JADA DETTE VET VI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvorfor være anonym??????????????????
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Hvorfor er du anonym da? merkelige greier dette her... hisser seg opp får ingen ting....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Ja og hvorfor er DU anonym. gidder ikke svare på sånne innlegg som dette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....barnslig........................................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 hehe.. men da lar vi det ligge da.. siden begge er anonyme... det er jo ikke noe å bruke tid på dette er.
Mrs. Bouquet Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Det gav jo ikke noe svar på når vi skal skifte trimester. Det er jo bare noe vi tolker ut i fra fakta. Svaret fra Jordmor Siri var ikke på akkurat dette spørsmålet. Men jeg er enig i at man skifter når man begynner på uke 29 altså når man er 28 + 1 på vei ut i fra denne teorien. Men alt i alt har det liten betyndning når folk vil over på neste trimester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå