Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Lillegutt er 14 dager og er blitt skikkelig tett i nesa (han sliter med å puste) og hoster og nyser. Syns han spiser litt sjeldnere også og er mer urolig enn hva han pleier. Noe jeg kan gjøre? Syns det er så fælt å se og høre på at han gisper etter luft
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 6. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 6. november 2006 ingen som har hatt forkjøla babyer som kan gi meg råd?
*guttemamma* Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Hei, jeg vil anbefale deg å kjøpe saltvannsspray på apoteke til nesen, dette gir du like før du skal gi mat, de bruker å nyse rett etter så da løsner det. Babyer så små kan være litt tette i nesen og nyse. Hvis h*n har tørr hoste, og ikke plages noe med det, så er det ikke så mye du kan gjøre. Men hvis hosten er veldig slimte, h*n høres tett ut i brystet, eller, hun hoster så høres det ut som en hund bjeffer så burde du ta kontakt med lege, for hun kan ha fått bronikitt, falsk krupp eller virus...Så små barn skal egenltig ikke hoste noe særlig. Men dette er noe du må avgjøre selv. Hvis du føler at hun skulle ha blitt sett litt på av en lege, så må du ringe.. man kan ikke ringe for mye... Lykke til, håper babyen din blir fort bedre..
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 6. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2006 Tusen takk for svar, drypper morsmelk i nesa på han og suger litt med sånn nesesug for babyer. Blir han verre ringer jeg legen, syns det er litt skummelt når han nesten ikke får puste
Retro-mamma Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Jeg trodde ikke 2 uker gamle babyer kunne bli så forkjølet. Beskyttet med morsmelken??? Jeg hadde nok bestilt en legetime siden han er så liten.
Mamma katt Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Har du tatt tempen på han? Hvis han har feber når han er så liten skal han til lege. Min jente ble innlagt bare pga tett nese og 38,3 i feber når hun var to mnd. for sikkerhets skyld. Hvis han ikke har feber er saltvannsspray effektivt for tett nese!
kristiana Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Bygg senga hans litt opp med et par bøker eller no i hode-enden så renner ting litt nedover, hjalp veldig på gullet vårres når ho søv
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Om du synes han har tungt for å puste,og han er surklete synes jeg du skal ringe legen uavhengig av temperatur.Det begynner å bli sesong for RS virus,det rammer de små fort og hardt.Er han blekere enn vanlig??
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 6. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2006 Han har ikke feber og er ikke blek. Kun tørrhoste, snørrete og tett, mer urolig enn vanlig og han har gulpet opp masse etter siste måltid. Er han ikke bedre i morgen ringer jeg legen bare for sikkerhetsskyld...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå