Gå til innhold

Venninner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er i uke 6+2. Gleder meg masse men er samtidig sinnsykt redd for att noe skall gå galt. Men jeg har tenkt en del på en ting. Jeg Har rortalt venninner att jeg er bekymret att noe skall gå galt, og da får jeg til svar "- Ja, moren min og mormoren min og den å den osv, mistet sine første. " Å da blir jeg ennå mer redd. jeg sa også til ei annen venninde att jeg syns det var rart att første kontroll er i uke 12. og ikke før. "-Det er helt sikkert i tilfelle du mister". var svart jeg fikk. Jeg føler det som att de tar det for gitt att jeg skall miste, eller att de ikke vil jeg skall glede meg. Ei annen venninde spurte om jeg hadde testet hos legen. Da sa jeg att det hadde jeg ikke , men hadde tatt 2 tester hjemme med ukes mellomrom. Da svart hun att - Det er jo ikke offisiellt før du har testet positivt hos legen. Jeg blir så lei meg av sånt, og lurer på hvis jeg bare er tåpelig og overfølsom... Nå føler jeg att jeg ikke har lyst å snakke med dem noe mer. Det føles som att jeg ikke skall få lov å glede meg eller få være gravid før det er gått 3 måneder. Jeg er lei for det hvis dette setter en demper for dere andre, det er ikke meningen, men følte jeg måtte få det ut, og dere er vel de som best kan forstå meg hvis ikke jeg bare overreagerer da. Lykke til til alle Jentene her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bry deg om disse sure kommentarene!! Ikke lov å være negativ i en sånn gledens stund! Dessuten er det jo ikke sikkert de mener det så ille, kanskje de bare vil være hjelpsom med det de vet. Bare gi klar beskjed om at hvis de ikke har noe positivt å si, så kan de la vær!! Enig i at dette er det siste man vil høre akkurat nå.

 

Lykke til! Og gled deg over hvert sekund! Det gjør jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er heelt sikkert bare misunnelig på deg som er så heldig som er gravid!! : )

La kommentarene prelle av deg. Lett å si men...

Alt går bra skal du se! Og om noen måneder er du rund som ei bolle ; ) hihi

Lykke til! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninner som svarer slikt er i mine øyne tankeløse. Skjønner godt at du blir bekymret, hvis du er litt usikker i utgangspunktet.

 

Hvis du vil ha time før, kan du bytte lege. Jeg måtte ordne ny lege siden jeg har flyttet på meg. Den første jeg fikk, ga meg time i desember. NAV hadde oversikt over flere leger, så jeg ringte til en ny. Følte meg litt snål da jeg spurte hva slags syn legen hadde på første trimester. Men det er mitt barn og min kropp - det fortjener respekt! Det samme synes jeg også skal gjelde for deg :-). Hos den nye legen sjekket de at jeg spiste folsyre, og fikk time i November.

 

Legene mener at hjemmetestene er 99% sikre. Det er en av grunnene til at man får legetime i 10. - 12. uke.

 

Håper du ble litt roligere nå :-). Stol på følelsene dine. Ikke godta et nei for et nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...