Gå til innhold

Halsbetennelse igjen......!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 3 år som sliter veldig med ørene og halsen.

Får stadig hals- og ørebetennelser, og han har dessverre fått mye antibiotika hittil i sitt korte liv.

Nå er han igang med halsen igjen; For sjette gang siden slutten av juni i år!!

Vi har prøvd naturmedisin og vitaminer, noe som har hjulpet for å få immunforsvaret hans i bedre forfatning (det var ganske langt nede etter så mange antibiotika-kurer).

Dette har ført til at de siste 2 gangene med halsbetennelse har han blitt frisk "på egen hånd" (altså ingen antibiotika).

Mange sier at det ikke er noe å gjøre med dette, og øre-nese-hals-legen som vi går til sier at de har "sluttet med" å fjerne mandlene.... ?

Jeg er bare fortvilet fordi gutten er så mye syk, og har så ofte vondt i halsen/ørene og medfølgende høy feber. Nå er det bare 3 uker siden han hadde feber og vond hals sist. Han går glipp av så mye, føler jeg - både i barnehagen og på fritiden!

Det går også utover matlysten og han er liksom aldri "helt i 100".

Er det noen som har det eller har hatt det på samme måte som oss?

Noen som har fått fjernet mandlene, og hvordan har det gått i ettertid?

Takknemlig for tips og gode råd!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det slik selv da jeg var liten. Fjernet først de "falske mandlene", senere de vanlige. Jeg ble ikke bedre før jeg som 18 åring ble fortalt at jeg måtte slutte med antibiotika. Det ser ut som du har tatt det til etterretning. Jeg synes du er flink som "presser" ham til dette. Selv har jeg hatt god hjelp av fotsoneterapi og homøopati til både mine jenter og meg selv.

Ikke så mye å komme med, men jeg tror du er på rett vei.

Skrevet

Hei! jeg har litt erfaring å komme med........ 2 av våre barn har fjernet både falske og ekte mandler.Jenta var 1 år og 3 mnd da hun tok falske og 2,5 år da mandlene ble fjernet, gutten vår var 1 og 7 mnd og 2år og 7 mnd (og det er ett år siden). Barna er blitt som "nye" og er nesten aldri syke (max en infeksjon i året, mot flere før) Skjønner ikke at legen kan si at det ikke gjøres lenger, det er jo bare ett år siden sønnen vår gjorde det. Jeg hadde kontaktet en annen øre /nese /hals lege for en ny vurdering. Det er jo klart at gutten din plages m dette, jeg hadde ikke vært i tvil om å få fjernet dem på ham. Jeg var sev plaget m mandlene. Tok falske da jeg var 8 og de ekte ville de ikke ta før jeg var 18!!! Da hadde jeg opptil 8 innfeksjoner i året og mandlene var konstant store. Dette gikk utover nattesøvnen(som var dårlig, jeg sov men ikke tungt, var aldri utvilt)og dermed også sliten konstant. Operasjonslegen sa etter opr at disse skulle vært fjernet for lenge siden, de hadde så store furer som mat samlet seg i at de var begynt og råtne..... Det var skikelig kvalmt, men da skjønte jeg hvor plagene m dårlig ånde den siste mnd kom fra. Siden de ble fjernet har jeg ikke vært plaget m forkjølelse! Det ble et nytt liv. Nei, stå på du og få legen til fjere dem. Dette er ihvertfall min erfaring. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...