Gjest Skrevet 6. november 2006 #1 Skrevet 6. november 2006 Lurte litt på om dere vil skrive litt om når på dagen de små spiser og hva og hvor mye de spiser da?!? Min pode får litt fruktmos og mme til frokost litt fruktmos og mme til lunsj full posjon grøt og ca. 40 ml mme til middag full posjon grøt og ca. 40 ml mme til kvelds I tillegg spiser han ca. 1-2 ganger i løpet av natta (kun mme) Ser ut som en fryktelig kjedelig meny spør du meg...har såvidt prøvd noen skjeer middagsglass...lurer på å begynne med det til middag nå..men vet liksom ikke helt...han får ofte litt melk som mellommåltid enten mellom frokost/lunsj eller lunsj/middag...spørs helt på når han står opp og når han sover etc i løpet av dagen:) Han her sover ikke hele natta, har begynt å våkne oftere og oftere...så lurer litt på om han spiser for lite?!?! men han er jo bare 4 og en halv mnd...uff...nei vet ikke jeg...hadde vært fint å sett hva dere andre gir de små i løpet av dagen:)
så var vi 4 Skrevet 6. november 2006 #2 Skrevet 6. november 2006 Martin spiser kun mm om dagen og av og til spiser han litt grøt. men tror det går rundt 1000 ml mm iløpet av et døgn. Martin er våken 2 ganger om natta (noen ganger 3), men hadde en periode når han var 3-4 mnd at han våkna 2. time for å spise...
Gjest Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Oki...han her våkner alt fra 5-15 ganger i løpet av natta...han pleier å roe seg for noen min igjen etter litt kos og sutten...men d begynner å bli så ufattelig slitsomt...gir han mat 1-2 (240 ml på faska hver gang...)ganger i løpet av natta...han kan vel umulig trenge mer mat i løpet av natta? mmm...kan jo prøve å servere mat hver gang han våkner...men vil liksom ikke gjøre det til no van at han skal ha mat 5-15 ganger i løpet av natta for å si d sånn:)
Gjest Skrevet 6. november 2006 #4 Skrevet 6. november 2006 Blander meg inn litt jeg...,hehe Mulig at det siste grøtmåltidet er litt tøft for magen rett før han skal sove ? Kanskje heller gi grøt som nest siste måltid og til lunsj f.eks ? Grøt er tyngre å fordøye og noen sliter litt med det. Måtte gjøre det sånn for gutten min i en periode. Og nå gir jeg det som kveldsmåltid igjen men gir det ca. 45 min før han skal legge seg. Kanskje derfor han våkner så mye ?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Vesla her blir 5 mnd om en uke ....oh shit så fort tiden går .....ja, altså, hun får 220 ml mme til frokost, 220 ml mme til lunch, nesten full porsjon grøt og ca 60 ml mme til middag, og 220 ml mme til kvelds. Hmm...det virket jo veldig lite da i forhold til andre her. Er det for lite kanskje? Søvnen varierer...legger seg 19.30-20.00 og sover til 08.30...med alt fra 2 til 15 "jeg vil ha tutten min-rop". Ikke noe mat om natta. Kan det være for lite mat? Hun er bare rundt 6 kg da...
Gjest Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 min datter på 6mnd får 260 mme morgen og litt grøt hvis hun vil ha lunsj full porsjon grøt og vann middag et helt middagsglass eller hjemmelagt og vann, fruktmos hvis orker ellers får hun det ca 1800 kvelds 260mme og grøt hvis hun vil ha sover fra 2000 til ca 0800 uten nattmat
Nadine0606 Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Hei!Snuppa er 4.5 mnd. Samme problemmet her, hun våknet mange ganger inatt! Vannligvis har gitt henne mm par ganger i løpet av natta, idag måtte jeg gi mme 2 ganger vsa. Hun spiser 120 ml. mme + grøt til lunsj, sover 3 timer etterpå i vogna ute 120-150 mme til middag + halvt glass gulrottpure eller grønnsakspure 100 mme+ litt til på kvelden + grøt hun nekter pupp på dagen, det blir bare kosamming på kvelden/natt/morgenen (lite melk) Hun veide på fredag 7800g.
Libido- Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 oy det var mye mat for en som egentlig ikke trenger mat enda.. kanskje han får for mye? min spiser 2 teskjeer grøt + 60 ml med 50 50 vann og sviske saft 08.30 150 ml mme 10.00 150 ml mme 13.00 150 ml mme 16.30 Et beger fruktpuree + sviskesaft og 150 ml mme kl 18.00 Så spiser han mm ca 24 og 04.
Mammaen til E.S. Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Lille snupp på 5.5mnd får: pupp (mellom 7 og 9 en gang) Grøt+ 70 ml mme 120-200ml, alt etter hvor sent det er på dagen Grøt+ vann, ca.17.30 100ml mme ca. 18.30 I seng 19.30, sover da "hele" natten. Våkner for tutt inni mellom. Det heter jo at de ikke trenger mat på natta når de får to måltider med fast føde på dagen. Ville prøvd å legge det ene måltidet med grøt litt tidligere på dagen, sånn at det ikke blir to tunge måltider rett etter hverandre.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 6. november 2006 #11 Skrevet 6. november 2006 Tuppa her spiser: -grøt og litt mme til frokost -ca 200-240ml mme til lunsj -litt fruktmos eller grønnsaksmos og litt mme til middag -kanskje en liten flaske mellom her -grøt og mme til kvelds noen ganger holder dette,å hun sover over.andre netter kan det hende hun får en flaske på 220ml mme.
Gjest Skrevet 6. november 2006 #12 Skrevet 6. november 2006 Hei Libido:) Hvordan kan DU si om MIN lille gutt at HAN ikke trenger annen mat enda..?!?! Altså...jg er ikke sinna:) (som det kanskje ser ut til)..men ble lettere oppgitt da jeg leste svaret ditt... Hadde du vært i mine sko tror jeg nok du hadde servert gullet ditt annen mat!!! Mathias har hatt kolikk, skriki HELE dagen i 3 mnd...og etter det skriki ca. 4-6 timer om dagen til han var rett under 4 mnd...først da prøvde jeg med mme istedet for min mm...(grunnen til det var at vi var i spania og når vi var ute og reiste var det veldig vanskelig å holde mm kald!! Jeg har for ordens skyld kun pumpa meg og gitt det på flaske for han har så og si aldri tatt puppen) jeg begynte også med større grøtmåltider (enn 1-2-3 t skjeer) og han forandra seg TOTALT!!!! Han ble en helt ny gutt og var så blid og rolig... Jeg har for ingen penger i verden tenkt til å gå tilbake til mm!!! Og hvis det er noen som sier at da må det ha vært noe galt med melka mi etc...så an jeg svare dere allerede nå...nei...jeg var på hs og de gadd ikke sjekke melka mi engang...for lille gull hadde lagt på seg mer enn nok (jeg fora han med fløte sa de) og næring hadde jeg nok av!!! Og jg spiste ingenting som han reagerte på..prøvde meg litt frem og det endte med at jeg bare spiste knekkebrød med ost og bringebærsyltetøy og drakk kun vann...spiste en sjelden gang middag!!! Ja det var fryktelig kjedelig kosthold...men jeg hadde bestemt meg for å fullamme til ihverfall 4 mnd og helst 6 mnd...MEN så gikk altså ikke det!! Sier igjen at jeg er IKKE sur og sinna, men har hatt det så sinnsykt tøft med lille gull at jeg MÅ bare forklare hvorfor jeg gjør som jeg gjør med maten:) Han trenger det faktisk!!!
Eliise Skrevet 6. november 2006 #13 Skrevet 6. november 2006 Jenta mi får : Frokost - Pupp Neste måltid får hun grøt + mme (så mye hun vil ha, ca 60 ml grøt og 50 ml melk) Så melk (mm/mme) resten av dagen når hun har lyst på! Kvelds får hun grøt og mme... Lager full posjon grøt og har mme til å skylde ned med. Hun bestemmer selv hvor mye hun vil ha, men det er sjelden full posjon grøt, og da mme alt etter som hvor mye grøt hun spiser men max 100ml.... Off dette ble rotete... Men jeg aner virkelig ikke hvor mye hun spiser, og ikke har vi sfaste tider heller. Eneste faste er grøt til frokost eller lunch og til kvelds.. Ellers får hun når hun sier i fra. Skjønner ikke hvordan dere klarer å ha så faste mengder og tider som noen av dere har...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Hmm...bare lurer, men hvorfor gir du mat så tett på morgenen? Først halv ni, og så kl 10 igjen?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 før frokost: mm frokost grøt og 60ml mme lunsj:mm middag:135ml mme mellom måltid:mm kveld: 135ml mme natten mm prøver å gi han litt mer mme men da gulper han det bare opp.. skal gi han litt fruktmos og grønnsakpure innimellom nå
Libido- Skrevet 6. november 2006 #17 Skrevet 6. november 2006 Sier ikke at du ikke skal gi hverken grøt eller mme. Jeg har selv sluttet å amme på dagen fordi melka mi bare er vann... så si ikke noe næring i den. Men jeg syntes bare det var vel mye grøt for en så liten tass. Men du vet best, for all del =) Som en annen skrev her, prøv noe lettere til kvelds. Jeg har også erfaring med at grøt på kvelden gir urolig unge om natta. Bare et tips, du får selv velge om du vil prøve det. Lykke til =)
Gjest Skrevet 7. november 2006 #18 Skrevet 7. november 2006 Hei igjen:) Jeg har økt grøten sakte men sikkert...først fikk han litt til frokost, så til lunsj...så til middag...og det hjalp ingenting på søvnen...fikk tips om å gi han grøt på kvelden, for da ville han sove lenger..men det hjalp heller ikke...fikk da tips om at han trenger mer mat...og han er ikke typen som sier nei takk..så jeg satte i gang med å øke gradvis til 2 grøtmåltider om dagen...først frokost og lunsj...så frokost og middag...så lunsj og middag...så frokost og kvelds...så middag og kvelds...hadde ikke så mye å si på nattesøvnen når jeg gav han grøt...han sov en smule bedre...men så plutselig begynte han å våkne fler ganger enn vanlig...hmm....ja jeg kan jo prøve å trappe litt ned på grøten...for å se liksom...men de gangene han bare får mme driver han å sutrer og styrer...føler liksom han vil ha no annet...eller mer...og er det bra å drikke no særlig mer enn 240 ml pr måltid da?!? hmmm...ække lett det her...skal på hs til torsdag så får høre litt der også... Arrgghhh...hvorfor kunne det ikke bare gå an å amme liksom!??! Hadde vært såååå mye lettere...!!!!!:) Misunner virkelig de som kan amme!! Jeg vil jo bare at lille gull skal være blid og fornøyd...og sove om natten...det hadde vært fryktelig deilig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå