Gå til innhold

endeleg ultralyd for å måle livmorhals

Anbefalte innlegg

Skrevet

i morgen er endeleg dagen her, da skal eg på sykehuset og få sjekke livmorhalsen , har hatt endel kynnere og siden de tre andre har kommet før tida med styrtfødsler så skal eg få tettere oppfølging denne gang.

var på ordiner ultralyd i uke 19 og da mente jordmor at eg burde snakke med fastlegen og få sykmelding fra jobben siden eg har gardsarbeid og tre barn utenom ,men legen min mente at det var ingen som kunne bli sykemeldt bare på grunn av kynnere så da har eg gått i tre uker på jobb og vert bekymret for hver gang kynnerene har kommen.

sisst gang hadde eg åpning veldig tidleg og gjikk på kortison fra uke 29.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg bare lurer på enm ting:

hvordan oppdager man at man har kort livmorhals?

hvis man ikke har født før, og ikke vet det av erfaring, mener jeg...

Skrevet

hm tror ikke det er det at livmorhalsen er for kort i utangspunktet men at den blir for tidleg moden og at den åpner seg for tidleg , eg fekk førstemann 6 veker før og da ble han fødd på under ein time etter første rie, og da sa dei at det var ingen grunn til ar det skulle bli likt andre gang men det gjorde det altså. og det er vell etter det at lege og jordmor har begynnt med ekstra oppfølging,

tror det er kynnerne som hjelper livmorhalsen å bli moden og at man må inn på innvendig ultralyd for å sjekke den.

dersom du har masse kynnere ofte så går det ann å be om å få sjekke det på føden .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...