Gå til innhold

Jenta er FULL av røde prikker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 5 uker er full av det som jeg tror er melkeutslett. Går det bort snart? De er "kviser" er i dag er hele høyre side av ansiktet hennes dekket av de, og det ser grufullt ut! Noen med råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik er min 7 uker gamle baby også. Har fått anbefalt en krem kjøpt på apoteket som heter a-derma. Brukt den siden fredag og hun er litt bedre, vet om mange som sverger til den kremen.

Skrevet

Tusen takk for svaret! Det skal jeg prøve!

Skrevet

Lillegutt har også hatt perioder med litt røde prikker. Han fikk det fort visst han lå inntil meg med et kinn når han ammet.. Ble så varmt så helsesøster sa det kunne være grunnen.. Varmeutslett.. Og da vil det ikke hjelpe med krem, bare passe på at det ikke blir så varmt. Må også bare si at du må passe på at det ikke er vann i kremen du bruker visst du skal ha med jenta de ut og det er kaldt..

Håper du finner ut av det, ser jo som regel værre ut en det er.

Skrevet

HI her. Det kan nok stemme at i går kveld var hun veldig varm. Vi fyrte i kjellerstua og så film. I dag tidlig var hun verre enn noen gang! Er det ingenting som hjelper da?

Skrevet

Sønnen min har også hatt disse prikkene innimellom. De forsvinner ganske raskt av seg selv på han ihvertfall, så jeg har ikke brukt noen krem i det hele tatt. Brukte a-krem en gang da han var tørr i huden i tillegg, men prikkene forsvant ikke noe raskere da. Nå er han 3 mnd, og har ikke prikker lenger:)

Skrevet

Da går det bort av seg selv etter hvert. Lillegutt har hatt det flere ganger, og har aldri virket som han plages av det så da har vi ikke gjort noe med det og det har blitt borte av seg selv. Men visst det virker som hun plages av det eller det ikke går bort til i morgen hadde jeg hørt med helsesøster.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...