Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og jeg er bare i 18. uke.

Kvalm, trøtt, svimmel og ikke noe overskudd til noe. Føler at jeg bare går og syter - får ikke gjort noe fornuftig etter jobb - legger meg klokka 21 hver kveld.

Jeg trodde at ting kom til å bedre seg når man kom over i 2 trimester, men neida..

Noen andre "medsytere" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg...

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.. Hadde det på samme måte til uke 17, men da snudde det hele... Fortsatt trøtt tidlig på kvelden, men formen og energien er tilbake på plass...

Skrevet

Jeg er sikker på at du endrer mening i løpet av 1 uke eller 2..

Tenk på at det er nå magen er akkurat passe stor, du blir akkurat passe sliten og du er akkurat passe sexy..:)

Fra uke 25 + + -så er faren for at du virkelig føler deg sliten!!

Nyt tiden!!

Skrevet

Høres litt kjent ut det der.., jeg klager altfor mye her hjemme.. Alltid kvalm og alltid sliten.. stakkars sambo som må leve med meg for tiden :( Men jeg er veldig glad for at jeg er gravid og de dagene formen er grei så stråler jeg med den voksende magen min :) Bare litt slitsomt når man er dårlig minimum 4 av 7 dager eller 12 av 24 timer..

Er i 18.uke nå, håper stadig at formen vil bedre seg :)

Skrevet

Hei !!

Hadde det slik frem til uke 20 ca jeg, var forferdelig kvalm, dårlig og sliten.. La meg tidlig og var helt utslitt før halve dagen var gått..

Men nå er formen helt fin og jeg går bare å koser meg med magen..

(magen kom som ett skudd da kvalmen avtok..)

Så nå er jeg 26 uker og bare gleder meg til babyen melder sin ankomst.. =)

Lykke til til deg.. =)

Skrevet

Uff, så kjedelig! Husker jeg hadde det sånn med sønnen min, men heldigvis tok formen seg betraktelig opp rundt uke 20 den gangen:) Desverre har jeg ingen råd til deg om hvordan formen kan bli bedre nå, bortsett fra at du skal slappe av når du er sliten. Husk å få i deg nok væske, om det blir litt lite av det kan du også bli i dårligere form nemlig.

God bedring:)

Skrevet

Takk for oppløftende innlegg. Jeg får håpe på at formen blir bedre om noen uker. Det viktigste er vel å tenke positivt og være lykkelig for de fine dagene som kommer innimellom. Gleder meg veldig til babyen er født! Nå skal vi snart på ultralyd også :-)

Skrevet

Kanhende du ventar gut du og?

Eg var og mykje dårleg fram til veke 21, likeeins med fleire av dei eg ser har svart deg. Så plutseleg snudde det og eg har det kjempegodt.

Eg fekk veta av jordmor at det var vanleg å vere i dårleg form lenge, men så brått bli i super form når ein ventar gut.

Skrevet

Ja det kan godt hende at vi venter en gutt!

Jeg var veldig dårlig med 1. mann som er en gutt, og ble faktisk i ganske bra form rundt uke 22.

En gutt til er bare koselig. Vi ønsker ikke få vite kjønnet på ultralyden, så det er nok av tid til å fundere på om det er gutt eller jente.

Skrevet

Jeg som var dårlig til uke 20 ca..

Jeg tviler på om kvalmen har noe å si for gutt eller jente..

Jeg venter ei jente, og venninna mi har og vært veldig dårlig å skal ha gutt.. Så det er nok helt individuelt.. =)

Skrevet

jeg er i uke 21 og er i superform, MEN jeg må ha nok søvn, det velter hele dagen om jeg ikke går til sengs tidlig. Så det er nok viktig å ta hensyn til at man er ekstra trøtt. Håper du blir bedre snart.

Skrevet

er selv trøtt og sliten og svimmel, har ingen energi og har ikke slitsom jobb.

MEN jeg har lavt blodtykk...kanskje du også har det?

Skrevet

Alle har var så oppmunternede så ejg tnekte jeg skulle være medsyter :-) Jeg er drittlei dette svangerskapet!!!!!! Dette er helt annerledes enn mitt første svangerskap. Da var jeg normalt uggen og kvalm og sliten fram til ca uke 17 - 18 og deretter tok formen seg betraktlig opp. Jeg hadde bare litt ryggsmerter sånn omtrent midtveis, men litt akupunkturbehandling hjalp suverent. Gutten ble født omtrent på termin, og alt var stort sett greitt. Denne gangen derimot trodde jeg det skulle bli enda bedre fordi jeg var mye mindre kvalm og sliten til å begynne med i svangerskapet. Men da jeg kom rundt uke 18 begynte jævelskapen. Fikk bekkenløsning og søvnproblemer,ble så sliten og fysisk dårlig form at jeg ble 100% sykemeldt. Hormonene raser i kroppen så jeg føler jeg ikke gjør annet enn å grine om dagen. Treåringen hjemme har en mor som er kontant sliten og sur selv om jeg bare er hjemme. Nå er jeg akkurat startet på uke 29 og flytter snart over i 3.trimester. Bekkenet er blitt litt bedre, heldigvis, og jeg går til fysioterapeut to ganger i uka. Jeg sover fremdeles dårlig, men jeg har nå fått lov av legen til å begynne å jobbe 10% igjen bare for å ha litt å fylle dagene med. Hormonene raser rundt i kroppene og jeg er konstant trøtt og vil bare sove sove sove.I tilegg har jeg fryktelig mange kynnere og mye vondt og press i magen. Skal inn til ny ultralyd neste uke for å sjekke om alt er bra siden jeg ha så mye smerter. Vet at det er ei jente denne gangen, og denne prinsessa tar virkelig kneekken på mora si allerede før hun er født!!!!!!! Prøver å tenke positivt; snart jul, og da er det bare en liten mnd til termin.... Men nå er jeg skikkelig sliten og lei :-(

Skrevet

Forstår dere alle veldig godt.

Jeg er 16+0 idag, og er konstant kvalm. Fra klokken 20 om kvelden så ser jeg bare frem til å legge meg kl 21. Er trøtt og lei alt. Har begynt med akupunktur nå. Får håpe at det hjelper mot kvalmen og oppkast.

Skrevet

jeg vil også syte litt, er kjempelei av å være gravid, aldri mer!!!!! var i mye bedre form i forrige svangerskap og hadde gledet meg til å gå gravid igjen, hitill har jeg nesten ikke vært utenfor døra, er 15 uker og veldig kvalm og dårlig form.... håper hver dag at formen skal være bedre.... orker ingenting, huset ser ikke ut og stakkars snuppa på 2 år skjønner nok ikke hvorfor mamma helst vil ligge på sofaen hele dagen

Skrevet

Men tenk hvor heldige vi er da, likevel! Det er 9 mnd av vårt liv, det klarer vi!

hilsen en med-ikke-syter!

Skrevet

Åh, så godt å høre noen som syter og klager litt! Da er det ikke bare meg. Som flere av dere over skrev, så er det ekstra slitsomt med en 2-3 åring i huset som krever sitt og som ikke har helt forståelse for at mamma ligger på sofaen og ikke orker noenting. Bærsjebleier er det lenge siden jeg har tatt - pappa trår til hver gang. Nistesmøring og frokostlaging er også blitt pappa sin jobb. Han fyker rundt som en jo-jo hver morgen mens jeg bare tenker på meg selv og kvalmen, og svimmelheten og hvor slitsomt det er å stå opp. Så heldigjeg er er som har en så snill samboer - og så uheldig jeg er som har et så slitsomt svangerskap! Men jeg er jo heldig som i det hele tatt er blitt gravid, da.

Lykke til videre alle i sytegjengen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...