Gå til innhold

Da var samboer reist på heimeværns øvelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være borte i 5 dager og det første jeg gjør er å skli i gjørma på tur og falle:( Heldigvis var det en type spagaten og forsiktig landing på siden. Det er så typisk! Er en stor kløne i det store og hele, ukens mål er å holde meg på beina:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lenge igjen til termin, da?

Mannen min skal også på heimevernsøvelse til neste uke. Da har jeg to uker igjen til termin - og med en 2 åring i huset fra før, så er ikke det veldig artig.... Det som er litt pussig er at når vi skulle ha førstemann for to år tilbake, så var han også på heimevernsøvelse to uker før termin. Mannen min søkte om permisjon, men den ble ikke innvilget og ville heller ikke blitt det om jeg hadde hatt termin midt under øvelsen.(!) Så denne gangen fant vi ut at det var vel ikke nødvendig og prøve en gang. Får bare håpe at jeg får tak i han om det skulle skje noe mens han er kledd i grønt....

Håper du ikke kommer ut for noen uhell denne uka, men holder deg på bena - lykke til!

Skrevet

På det grønne innkallingskortet som mannen din har fått så står det navn og kontaktadresse til øvingsleder, som regel også telefonnummer.

Jeg var innkalt til øvelse den 28. oktober og kona hadde termin fastsatt til 19. november.

Etter å ha prøvd å komme i kontakt med han øvingslederen noen dager fikk jeg endlig tak i han og forklarte situasjonen. Jeg spurte om det var mulighet for å få utsatt øvelsen for mitt vedkommende siden termin var så nært forestående og det hadde han full forståelse for. Han ønsket meg derfor lykke til med fødselen og sa at da får vi møtes neste år.

Jeg spurte om jeg trengte å søke noe ytterligere og fikk da til svar at det var ikke nødvendig (jeg sendte han også mail der jeg sa det samme ettersom jeg hadde litt problemer med å få tak i han på telefonen til å beynne med).

Min erfaring med heimevernet er at det er veldig omgjengelige og hyggelige personer man har med å gjøre der og slettes ikke som de overivrige sjersjantspirene man hadde med å gjøre under førstegangstjenesten.

Det hører med til historien at kona ble satt igang på tirsdags ettermiddag og nå på fredag så kuliminerte det hele i hastekeisersnitt. Jeg tør faktisk ikke tenke på hvordan jeg hadde taklet det om jeg ikke hadde fått slippe unna øvelsen.

Skrevet

Hei=)

Min mann dro på øvelse på fredag han...så kommer han hjem fredag,og drar igjen mandag...Men heldigvis gjør de seg ferdige med øvelser nå. Har termin 13 januar og han tar jo juleferie 15 desember...

Hadde ikke fixet at han var langt borte når det nærmet seg...

Skrevet

Så bra du tok spagaten og forsiktig landing på siden! Ingen spøk å falle med mage...har selv kjøpt inn brodder, for her er det glatt! Får heller se ut som en gammel dame :o)

Kjedelig å ha samboeren borte hele uken, men plutselig er det helg og han er tilbake! Du får kose deg så godt du kan :o)

Skrevet

Samboern min ble innkalt til øvelse i sivilforsvaret i 3 uker i slutten av november nå. Men han fikk utsatt det til neste år siden jeg har termin den 23 desember.

Skrevet

samboeren min fikk utsettelse på øvelsen som skal starte 13.nov i og med at min termin er 7. november. men det han så ble beordret til var resttjeneste i 3 dager fra 6. des. så da må jeg være alen e med et lite barn som er under en måned i 3 hele døgn. gruer meg. er redd dor å miste melka hvis jeg blir lei meg og stressa.

Skrevet

Samboeren min skal også på heimvernsøvelse neste mandag. Han søkte om permisjon pga termin 2. des, men fikk blankt avslag. Men han fikk til slutt krangla seg til 2 permisjonsdager. Heldigvis! Det er ikke noe særlig å vite at han er langt unna i tilfelle det skulle skje noe før tiden. Dette er jo vår første også....Og han vil jo helst være i nærheten så tett innpå termin.

Skrevet

jeg blir sååå irritret på dette militæret. kan de ikke engang forstå at å få et barn er litt viktigere enn en liten øvelse. ååååååh.

Skrevet

regner med at ingenting skjer mens han er på øvelse, terminen er jo ikke før 5 januar så det hadde vært litt vel tidlig:) Glad det er så god margin fram til terminen, hadde ikke vært noe morsomt å sitte her som førstegangs alene og noen skarve uker igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...