Gå til innhold

trening etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

knipeøvelser: jeg er litt sydd (grad 2) og det er under to uker siden ejg fødte, men det gjør vondt når jeg prøver? burde jeg vente litt til før jeg begynner? har ingen lekkasjeproblemer.

og annen trening: det er 6 uker som gjelder? uansett, bortsett fra trilleturer.

magen er nesten borte, hvis jeg tar en gjeng med div mageøvelser om 6uker, blir den som før da, eller er det noen øvelser som er bedre enn andre? erfaringer? er tilbake i str 36, men har eg 5 kg igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor på sykehuset om å begynne å knipe morgenen etter at jeg hadde født! Ble litt sjokkert, hadde sydd og(grad en) men hun sa at det var bare å sette i gang! Så knip i vei du!

Skrevet

Det er bare å begynne å knipe. I begynnelsen er det ofte ubehagelig, og vanskelig å få til, men det kommer seg veldig fort. Når det gjelder lekkasje utvikles det over tid/flere fødsler. Derfor er det viktig å begynne selv om man ikke lekker.

vanskelig å si hvordan magen blir etter fødselen, min ble som før veldig raskt. Men alle magemusklene er blitt strukket, og tåler ikke så stor belastning som før. Ta det pent i begynnelsen. Tror det kan være lurt å beg m andre øvelser enn situps. Viktig å knipe mens du tar mageøvelser.

Kan trappe gradvis opp fra 6 uker. For meg var trilleturer mer enn nok. For endel typer trening bør man faktisk vente til det er gått tre mnd, fordi det er viktig å få tilbake stabilieteten i bekken, mage og rygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...