Gå til innhold

Eks-stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns eks-stebarn omtaler stadig min mann som "stefar," selv om det er flere år siden det ble slutt mellom han og moren deres. Det kan jo virke som han fortsatt er sammen med moren deres sålenge de omtaler han slik. Dette er jo ikke noe stort problem i det daglig, men lurer litt på hvordan det er hos andre som har partner med eks-stebarn.

Min mann følger dessuten ikke opp eks.stebarna sine. Han er svært negativ i sin omtale av dem. Synes det er litt rart, tenk om det var jeg som omtalte hans særkullsbarn slik... disse særkullsbarna er jo faktisk søsknene til de eks-stebarna som han omtaler som late og trege, og særkullsbarna hans er jo ikke akkuralt ulike søsknene sine, he he:) altså litt late. Er det ikke rart at han ikke er mer positiv til barnas eldre søsken? Hva ville dere tenkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden han er far til deres søsken, så kan det hende de synes det er naturlig å kalle han stefar enda..

Skrevet

jeg tror det finnes mange menn som liker å kritiser andre sine barn, for de tingene han ikke klarer å rette opp hos sine egne.

jeg kjenner en som hakker så fælt på en nabogutt.

jeg har begynt å svare.... ja jeg vet det er irriterende .... X pleier jo alltid å gjøre slik / si slik ...... da blir jeg like ergelig som du er nå ......

så blir han fra seg fordi jeg kan sammenligne X med den forferdelige nabogutten, krangler litt, jeg drar frem et par enda mer graverende eksempler på hva X kan si/gjøre.

så forsvarer forkalrer han x sin oppførsel med at X ikke har hatt det så lett, det har jo gått hardt inn på X dette med foreldrenes samlivsbrudd...... så peker jeg ut at naboguttens foreldre har også gått i fra hverandre, pluss en rekke omstendigheter som gjør at en skulle tro nabogutten var i enda verre omstendigheter.

han stikker sur avgårde, og forsvarer X enda mer når han er umulig, så jeg får enda mer eksempel å komme med, neste gang han hakker på nabo gutten.

konstruktivt, det er det neppe! men blir så irritert når en hakker på uskyldige andre, helt uten grunn,

det er en av de mindre attraktive egenskaper han jeg kjenner har.

ikke kaste stein når en sitter i glasshus, og feie for sin egen dør, er kjente ordtak jeg siterer fra tid til annen.

da også surmuler han seg avgårde en stund.

det får så være jeg synest han bør holde seg for god til å slenge dritt om et barn. spesielt når han ikke godtar like strenge blikk på sitt eget. uff for en dobbelt moral.

når det kommer til hvas disse barna han snakker så negativt om kaller han, det kan ikke du gjøre noe med. mener nå de burde kalle han han som var stefaren vår, eller pappan til x og y. men som sagt du snakker vel ikke med dem så ofte at du får sagt noe om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...