Gå til innhold

Feberspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ganske fersk i mammarollen, så jeg har et lite spørsmål til dere durkdrevne mammaer.

Den lille har hatt feber mer eller mindre siden tirsdag. Han er litt forkjøla og var ganske slapp i strikken tirsdag og onsdag. Siden da har han spist godt og vært i ganske godt humør, men er fremdeles ikke feberfri. Skal jeg bare avvente situasjonen eller bør jeg ta kontakt med legen. Han har ikke høy feber lenger (ligger på 38 til 38,5).

p.s. Lillemann blir et halvt år i morgen, tiden flyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis han spiser og er blid og glad og tisser og bæsjer som normalt, så ville jeg ikke tatt det så tungt, men hvis han blir slappesen igjen så ville jeg gått til legen... det er ikke så mye de får gjort, men de kan i alle fall si til mamman at det går fint, og det er vel så viktig som medisiner!

god bedring til lille vennen din!

Skrevet

De sier vel som en slags "regel" at med feber i 3 dager bør man kontakte lege, når de er så små.

Skrevet

Bruker å ta sånt veldig avslappa jeg... spesielt når allmenntilstanden er ganske god:) Da sklir det snart over skal du se! Mest redd når de er slappe og uggene... og bare vil sove... Hyppig sjekk av nakke og utslett er resultatet for mor da!

Skrevet

Det blir jo snart en uke med feber, det. Da syns jeg kanskje at en telefon i morgen tidlig til husets fastlege kan forsvares - selvom allmentilstandes høres bra ut?

mvh

forkvinne i

Eldre Engstelige Mødres Forening

Skrevet

Feber er kroppens eget forsvars og bekjempningsvåpen. Om feberen ikke er høy og småtten er i grei form ellers, er det sikkert ikke noe å bry seg om. Men om allmenntilstanden hadde vært dårlig, så ville jeg ha kontaktet legen. Barn tåler høyere temperaturer bedre enn voksne. Og jeg tror det er viktig å la kroppen få hamle opp på egen hånd noen ganger:-)

God bedring til lillegutt:-) Aldri gøy med sykdom.....

Skrevet

Jeg tenkte nettopp litt på dette med "3-dagersregelen" vs. allmenntilstanden. Takk for gode innspill!

Skrevet

det var det jeg også tenkte... for så lenge kroppen ikke preges noe særlig, så har han godt av å øve seg på å hamle opp med sykdomsdritten på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...