Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Begynner nesten å føle meg litt sporty jeg! På dagen gikk vi lang tur i skogen og nå har jeg gått kveldstur med en venninne:-) Deilig med luft i håret og roser i kinn:-) Men det er styggmørkt ute nå, så frem med refleksen jenter Har nå en vogn som er dynget ned med refleks, samt en skuff i gangen som er fylt opp til store og små her i huset. Eneste problemet er at 13-åringen finner det "ukult" å gå med refleks.......HVA SKAL JEG GJØRE MED DET DA DERE???? Har prøvd meg med tenk om atte dersom atte-varianten, uten hell :-(
moffi Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Har du disse kule refleksene formet som smiley eller en hånd eller...hva det nå var? Kanskje 13 åringen kan klistre et par sånne på jakken for mammahjertets skyld:) Og;Heia Sprekingen! Toooooo turer!!!! Se det:);:)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2006 Så spreke reflekser tror jeg ikke finnes ( i hennes verden :-) Det er litt styr med å ha den rette imagen og følge mammas små trygghetsforeskrifter kan du si......Kanskje jeg bare må gjøre som med små barn: Du kan få velge mellom denne grønne refleksvesten eller denne kule alienrefleksen:-)) Jaaaa!!
hypersusmor Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Refleksen min er litt "kinky". Kjøpte en i Berlin etter modell av grønn trafikklysmann i gamle Øst-Berlin. Fin den tenkte jeg, helt til en kollega påsto at hånden hans så ut som en kjempepenis. Jeg bruker den imidlertid ennå, men det er sikkert minst 16-årsgrense på den, så den kan jeg ikke anbefale til din 13-åring...knis...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Refleksen er framme... på oss alle.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2006 Ha ha ha, den hadde kanskje gått.........
Gummelillan Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Ja, da refleksen er fremme - vi bruker mest vester vi da for det er nesten umulig å ikke se. Her har ungene tatt av på sånne feite refleksdyr som en henger på sekkene. Kanskje de kunne fenge selv en dødskul 13-åring?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2006 Har prøvd grønne salamandere, men hun blånekter. I kveld endte vi med en skikkelig diskusjon, hvor jeg sa at da fikk hun ikke lov til å gå ut etter at det ble mørkt......joda........:-(
Trollmora Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Refleks er en selvfølge her i huset. Når mor er sikkerhetsfrik og en gang langt tilbake i tiden hadde noe ansvar for opplæring for Trygg Trafikk så sier det seg selv ) Hadde bare alle skjønt hvor viktig det er og hvor lite synlig man er ute i mørket når man møter biler. Hva med å ta tenåringen med på en liten kjøretur i kveldens mulm og mørke da Attpåklatten? Bare for å visualisere hvor lite man synes. Eller gå tiø innkjøp av flere kule reflekser for deretter la tenåringen og hennes venninner velge de kuleste?
dritgrei hei hei! Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 jaaaaaaaaa det var lurt.... et slags tupperwarwparty for 13 åringer. jeg vedder på at venninnene syns at du er en grei mamma, som lager babyer og alt.... da kan du jo lage en fet, invitere jentere og gjøre som trollmora sier, også kan du lage kontrakter med dem og diplomer og premier og slikt... hahaha. det ere gøy, og det gjør jo ikke noe å lage litt baluba rundt å bruke refleks, det viktigste er jo at de syns. så kan du avslutte kvelden med en "kjøre i mørket forsøk", (som om det var naturfag i 1990)........ de må jo en gang skjønne at de kan "bli borte" hvis ikke de har på seg refelks. egentlig er dette innlegget bare et forsøk på å heie på det trollmora sier. :-)
Maud Skrevet 6. november 2006 #11 Skrevet 6. november 2006 Hos oss er det reflekser på alle. Storebror som er 7 har mange kule (er de egentlig det?!?) på sekken. Han har også sånne klistrereflekser på jakkene sine og reflekser som stitter fast på mange av klærne og skoene. Lillebror er godt sikret med masse reflekser på vogna. 13-åringer har masse rart for seg og noen ganger må man vel bare være bestemt. Du får ikke lov å gå ut uten refleks, men du kan selv velge hvordan den skal se ut. Enkelt og greit. Hva med sånne "bånd" som er litt harde og som bøyer seg rundt armen, veska eller hva det måtte være? Her i byen har jeg faktisk sett mange "berter" i 14-15-årsalderen med sånne bånd på veskene sine.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. november 2006 Trollmora, det er kanskje det lureste jeg kan gjøre!! Rett og slett ta henne med på en kjøretur:-) Og det er ikke venninnene hennes som nekter, neida, de går med refleks de, det er min datter som nekter:-( Hun er en meget bestemt og sta frøken, men det kan jeg være også:-) Og jeg har kjøpt inn kule reflekser, men hun nekter fremdeles å gå med dem.........Det er altså ikke lett med hormonelle små damer i huset bestandig, selv om det er mest fint da:-) Hva med dere andre som har tenåringsjenter selv da - Her det bare min som blånekter refleks??? hjelp!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 6. november 2006 #13 Skrevet 6. november 2006 jeg heier på trollmora, den bare hoppet til feil sted litt lenger opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå