Gå til innhold

Hva slags hund har du phantomet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! kan ikke huske å ha sett noen hund på treffet hos deg? Var den ute på vift da:):)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahaha....den var faktisk ikke på vift til en forandring den dagen...*ler*

Jeg har en liten Cairn Terrier, rufsete og rampete sak...

Nå har jeg startet den store pels-trimme-seansen....for desverre har det skottet litt på den mens jeg har vært som mest kvalm i svangerskapet.

Skrevet

Gud så gøy phantomet! Vi har litt lik smak vi da! Vognene og....vel...når jeg blir pensjonist skal jeg ha meg nettopp det du har;en cairn-terrier:):);)

Liker du katter da? Hvilken farge?

Skrevet

Jeg synes katter er mest artige å studere...er noe allergisk (men tror du ikke kattene elsker meg?) Farge: Liker litt rufsete skogskatt typer og om jeg fikk velge så hadde jeg gått for en deilig rød liten pus...(Som garantert hadde blitt diger og feit...men søt likevel...)

Skrevet

DET overrasker meg jo ikke i det hele tatt....*ler*

Skrevet

Og akvarie:)

sambo har stort bilde på veggen av Norrishterrieren sin der jeg har bilde av barna mine. ( hunden er død nå da)

Skrevet

Hadde jeg trodd på tilfeldigheter, så kunne jeg blitt både overrasket og skremt...*ler*

Skrevet

Men...........den ordenssansen din lurer jeg på hvor man får kjøpt? På IKEA, Claes Olsson eller var det i Statene sa du?

*ert-ert*

Skrevet

Ordenssansen er muligens medfødt...men husker da tydelig at det var mye tiltak som trengtes for å rydde rommet hjemme da jeg var tenåring...hmmm

Nå tror jeg at ordenssansen har fått en renesanse med bakgrunn i det vi pratet om på treffet.... Estetikk, overskuelighet og forutsigbarhet for ungene, minst mulig visuell støy....osv osv....

(OK så bruker jeg barna som unnskyldning for å ha orden i hjemmet...*huffer og ler*)

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ble oppdratt feil. Mamma ryddet og ryddet alltid. Vi fikk aldri slippe til og hvis vi gjorde noe i huset var det ikke godt nok likevel:) Men jeg er glad i orden jeg også egentlig og blir bedre og bedre for hver dag:)

Skrevet

Jeg vokste opp med en veldig syk mor og en ikke tilstedeværende far...så ansvaret for orden ble gitt til oss barna i stor grad.

Nå er jeg bevisst på å være et godt forbilde for barna mine, og prøver å inkludere dem i de huslige sysslene. Junior elsker å hjelpe til med det forskjellige prosjektene, og da lar vi ham drive på...

Han får støvsuge..(og da går jeg ikke over rett etter ham fordi det ikke er bra nok gjort), han får vaske gulv og kopper, og litt vann har aldri skadet noen, han får hjelpe med bretting av tøy eller rydding av annet, og da har vi det gøy men er effektive samtidig...

Noen ganger setter han bare de blå gluggne i meg om jeg spør om hjelp...så svarer han at han driver med noe annet... Og om man spør så skal man tåle svaret....*ler*

Skrevet

Ikke tilstedeværende far kjenner jeg meg helt igjen i. Hverken da, eller nå. Har ingen morfar her nei:(

Skrevet

phantomet,

jeg også lot barna (de store på 13 og 18) få lov til å hjelpe meg med huslige sysler da de var små.......men av en eller annen grunn, så finner de det svært - og jeg mener SVÆRT lite spennende å hjelpe til lengre........sukk...........skulle ønske de strålte opp like mye nå som den gang, bare ved at de fikk lov til å være med:-) De har nok gjennomskuet meg for lenge siden tenker jeg ;-)

Skrevet

DØhhh, ikke ødelegg... jeg velger å tro at det funker

he he he he

Skrevet

Ha ha ha ha ha ha - du er så lettlurt du dritgrei!!! Sånne ting funker best inni hodet til mammaene da vet du:-) Bare vent så skal du få se selv.............Tror du virkelig på det selv, at når guttungen er 13-14 år og du sier at idag er det torsdag, ikveld skal vi kose oss med litt støvsuging, koppevask, og klesbrett.............ha ha ha ha!!! Ta det opp på video da!!

Skrevet

Ja vet du...min pode på 12 år nå eeeeelsket det han før kalte "husombær".

Men han er ikke vanskelig å be. Vesla derimot er impulsiv og oppslukt i nuet, så hun begynner å spille piano når hun egentlig skulle pusse tennene og tegne når hun skulle rydde.

Skrevet

he he he he he he he... mulig du har et poeng... som konfirmantleder på 12 året så burde jeg muligens vite bedre?

:-)

Skrevet

He he he, ja ikke sant! Husker forøvrig at mine konfirmantledere var særdeles opptatt med å hente ting på rommet - samtidig..........ikke så vanskelig å skjønne at de (han og hun) faktisk ble kjærester i løpet av den uken vi var på fjelltur! Kanskje derfor konfirmasjonsundervisningen nå er brutt ned til en skarve kveld i uken ;-))) Hi hi.....

Skrevet

he he..... nå er jeg et leirmenneske så da er det jo ei hel uke i strekk... plass til mye ugang og kjæresterier da vettu... men med meg med på laget så blir det mest morro... for krangling gidder jjeg ikke bruke tida på, så da setter jeg standarden med en gang... de himler med øynene og sier hva er det med deg da, men når de skjønner hvem de har med å gjøre så sender jeg hjem dem med øl i posen også koser jeg meg glugg i hjel med resten. dritunger på 14 er det beste som finnes!

men vasking det er de ikke så gode på, men jeg gir meg aldri. i fjor fikk jeg "ukens general" på diplomet mitt.... he he he he he

Skrevet

Jeg håper nå på at barna ikke blitt helt imbesile når det gjelder orden og husarbeide når de blir eldre. Om ikke annet så vet de hva det dreier seg om, og dermed håper jeg at jeg slipper den fæle samtalen med fremtidig svigerbarn om hvor håpløs sønnen er til å ta sin del i hjemmet....

Og så lenge de bor hjemme får de ta sin del.... jada...jeg får vel svalge noen kameler etterhvert...

Skrevet

Ja de er skjønne!! Men det eneste de vasker nok er håret og kroppen, dusj og skift ca 3 ganger om dagen på det verste:-) Men da snakker vi forelsket, begynt på ungdomsskolen, kjekk gutt med lyst fint hår og blå øyne, åh mamma, han er bare så fiiiin :-) Herlig ja!!

Skrevet

Ser at dette er nok en tråd med helt feil overskrift :o)

Har for lengst skjønt at her må ALT leses, for det er utrolig hvor mye man kan gå glipp av og ingen ting er som man egentlig tror.....

Skrevet

digresjoner trollmora... digresjoner, en moden kvinnes privilegium.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...