Gå til innhold

Neste hobbypsykologiselvtest er her.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er din favorittfarge nå?

hvilken var det for 10 år siden?

hvilken var det da du var liten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo hvor farven skal være da.

Er veldig glad i grønt og lysejordfarver.

For 10 år siden var det gult og lyse jordfarger.

Hvordan det var da jeg var liten vet jeg ikke. Da soverommet til søsteren min og meg ble pusset opp fikk hun gjennomslag for sin farge - lilla på veggene og lyslys lilla i tak og skapdører. Jeg klarte aldri å like den fargen!

Hva blir den psykologiske profilen da Moffi????

Skrevet

Skal vi se.......Eh.......jo da er du litt naturfrik. Før var du litt mer lykkejeger enn nå(det gule for søken etter sol, lys, lykke)

Nå har du grønt for å roe ned gemyttene. Jordfarger er trygghet.

hilsen Klaraklok

Skrevet

Du har jammen mange gode ideer til hvordan vi skal bli kjent med hverandre, Moffi. Du hadde gjort deg i speed-dating du. Prøver å svare på de forrige spørsmålene dine også jeg. Skal vi se; Tre sanger som betyr masse for meg. "Conquest of Paradise" av Vangelis, den hadde vi som innmarsj da vi giftet oss for tre uker siden. "Finnes det en kvinne" av deLillos, den har jeg likt siden jeg oppdaget dem på slutten av 80-tallet. "Trubbel", en svensk vise som jeg og noen venninner sang på fest da vi var russ og som jeg bruker som innsovningssang når hodet er fullt av tanker som bare kan stoppes av at jeg forsøker å huske hele teksten.

Dyr (dette gjorde vi en gang i et gruppepsykologisk opplegg på studiet der gruppene ble dannet ut fra hvilket av fem dyr vi foretrakk). Jeg valgte da ugle og gjør det nå også. Det er et klokt dyr som liker å være våken på natta. Apekatt fordi de er søte og morsomme og finner på litt rampete ting. Akvariefisk fordi de får meg til å være rolig og nesten har en hypnotisk virkning når jeg ser på dem og de fine fargene. Katt fordi den er selvstendig og alltid lander på beina. Og så var det det med å være våken på natta igjen...

Farger - det kommer jo an på hva det er snakk om. Svart er favoritt på klær nå og var det for ti år siden også. Nå er jeg ellers glad i varme farger - forskjellige orange, terracotta osv. For ti år siden var det nok lilla. Da jeg var liten var det mest blått tror jeg.

Skrevet

Ugle er med i mine fire også, og ..hmm en hvit pegasus, hvit due og en flodhest eller elefant. Lettere å lage spørsmålene enn å svare på dem selv..he-he

Av farger har jeg de siste par årene blitt mer og mer glad i orange og rødt. Likte mere gråblått og grønne farger før. Hadde rosa rom som liten.

Men når det gjelder klær altså, så kler jeg best naturfarger. brun, offwithe, m.m

Skrevet

...akkurat nå er jeg veldig opptatt av røde og rosa og orange ting, og gjerne i kombinasjon. men varm gammelrosa er nok favoritten.

for ti år siden vet jeg at hvit var en klar favoritt, det er det i grunnen ennå også, men mere da enn nå.

og da jeg var liten var jeg glad i rosa, sånn myk gammelrosa var det fineste jeg visste, og det er det som sagt ennå.

oppsumering:

rosa

hvit

rosa

Skrevet

Nå er min favorittfarge brunt og gull (tror jeg:-) , jordfarger, militærgrønt, kritthvitt (kler ikke kremhvit) dusrosa, sølv, hallo liksom - måtte jeg bare si èn da? Sort er også fint i noen sammenhenger:-)

For ti år siden så var det nok mye sort og mye rødt/orange.

Når jeg var liten.....hm.....husker ikke at jeg egentlig hadde en yndlingsfarge, men om det var noen så var det sikkert rosa, for det blir jeg aldri lei........fra dus rosa til knall rosa:-)

Skrevet

favorittfarge nå: havblå

10 år sidan: kongeblå

då eg var liten: himmelblå

Skrevet

åhh kjærest du er så fin... men det må man ikke si på nett.... hvorfor ser du ikke på kvitt eller dobbelt? var ikke det avtalen egentlig? kom...

Skrevet

Så tullete dere er altså *ler*

Kanskje dritgrei er begge selv? Eller?

Kanskje alle blåfargene dritgreipappa liker har noe med at han er himmelsk glad i sin dritgrei!! Ja;)

Skrevet

De er nok Dritgreie begge to...men like fullt to personer...

Og jeg tror det stemmer at de er dritglade i hverandre... Been there, seen that...*ler*

Og du skjønner det moffi.... at når man møter Amor på nett er det fint å holde den varm der av og til også...

(Selv om jeg husker en gang at det ble baluba på skravel fordi de faktisk liker hverandre....*ler*)

Skrevet

vi er to da, en mann og en kvinnelig figur...

og snart er vi gift også... tenk det blir stas!

Skrevet

jeg ler.... tullehøne....

Skrevet

Nå;

Rosa, hvit og brunt

10 år siden; Svart og hvit

da jeg var liten; kongeblå

Tørr vel knapt tenke på hva hobbypsykologen sier om dette ;-)

Skrevet

Rosa, hvit og brun Gummelillan - det er jo en boks med Tress fra Diplomis, det c",)!

Skrevet

himmelsk glad i hu ja... (og så var det eit lag som vann 5-0 i dag då....(motbevis på ein teori som vart framsatt litt lenger ned i tråden...)) ;-)

Skrevet

og jeg sa at jeg skulle kjøpe sjokolade, men jeg gikk til persi isboksen i stedet... rosa brun og hvit.

Skrevet

mm, ikke spes glad i fotball... og draktene er ikke rosa heller.... ;-)

Skrevet

He, he. Det sier sikkert egentlig alt om meg ;-)

Skrevet

Ojojojoj gummelillan! Svart/hvitt!!!!!!!! Ikke bra*ler* Betyr veldig snever tankegang. Verden er jo ikke i svart/hvit *viser belærende pekefinger med briller på nesen og skjeggstubber i ansiktet*

Godt at du oppdaget dette med Tress-is da. Lykke til:)

Skrevet

Stemmer sikkert bra det da. I 1996 var jeg nyutdannet og trodde sikkert at verden var helt svart/hvit. Godt at vi har lært noe med åra da - og i allfall blitt veldig glad i is ;-)

Skrevet

Mitt klesskap er i dag: sort, hvitt, brunt og rosa.

For 10 år siden: sort, hvit,t rosa og rødt.

Da jeg var liten...rosa.

Skrevet

Og idag snulder...;Rikare på erfaringarar på godt og vondt-det svarte og kvite. Eit istenk av brunt for ein jordnær måte å takla livets irrgangar på. Og rosa for den spede spira som lyt få stå.

Skrevet

Faktisk...moffi... så er det meg i et nøtteskall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...