Gå til innhold

Boikott av Nestlè

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som ikke kjøper Nestlè av prinsipp?

Gamle Trollmora har vært ganske konsekvent i flere år men har opplevd at fllere har sett rart på meg for dette standpunktet.

Prøver også å unggå de største amerikanske selskapene bare som en liten protest. Ja og franske viner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener....men har vært litt inkonsekventselv innimellom:)

Skrevet

Jeg har kjøpt ymse slag, men liker best Hipp om jeg skal kjøpe ferdig, Hannah er dog mest glad i hjemmelaget hun da:-) ......men franske viner er for gode til at jeg klarer å kutte helt. Men holdt meg unna lenge gjorde jeg

:-)

Skrevet

Heia, heia Trollmora!!!!!

Der er vi like gitt!!! Jeg kjører min egen vendetta mot Nestle...og så er jeg særdeles motstander av det meste som oser amerikansk...(vet nå at jeg må være forsiktig i mine uttalelser...*ler*)

Franske viner liker jeg ganske godt, men kan like gjerne drikke noe annet. Og har i lengre tid styrt klar de franske..(lett pga graviditeter etc)

Skrevet

jeg skjønner hva dere sier, og jeg blir litt blyg egentlig... for jeg klarer ikke å stå imot. jeg velger heller å kjøpe cola å bli flau, ta en burger på mc-donalds og bli flau og å gi ungen min nestlevelling.... oi oi oi

enten burde jeg vel slutte å være flau, eller så burde jeg gjøre noe med mine egne handlinger i forhold til overbevisning....

jaja

Skrevet

Jeg er på ingen måte noen skaprepublikaner, men hvorfor boikotter dere de største amerikanske selskapene? På grunn av (etter min mening) søplehuet G.W. Bush? Inkluderer dette boikott av Freia (eid av Kraft) Melkesjokolade også?

Hvorfor boikotte franske viner? Det begynner tross alt å bli noen år siden atomprøvespregningene eller er det noe jeg ikke har fått med meg i ammetåka?

Jeg kjøper Nestlé med litt flau smak i munnen, men selskapet forsøker å rydde opp i gamle synder ved engasjementer i u-land, så da lar jeg tvilen komme dem til gode.

Ellers prøver jeg å lage mest mulig av maten selv og prøver å gjøre en liten (men selvsagt alt for liten) innsats for andre enn meg selv ved å ha to fadderbarn og gi faste månedlige beløp til to organisasjoner - en i Norge og en i utlandet - som er ute i felten og hjelper de som mangler det meste. Selv tror jeg det monner mer enn å forsøke å boikotte multinasjonale selskaper.

Skrevet

Hvis jeg skal boikotte div ting fra land som gjør mye rart, så blir det vel ikke stort igjen...

Vinen er for god og Knerten LIKER grøten til Nestlè.

Men så har jeg ikke stått så mye på barrikadene, det er på en måte ikke meg og Stein Lillevolden...

Jeg har meninger om mangt og meget, og særlig når det gjelder politikk.

Men kjenner på meg at jeg har fått en mer avslappet holdning med årene.

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv, så jeg signerer bare på Hypersusmor jeg. Klokt sagt!

Skrevet

Jeg har valgt mat til Leah utfra hva hun liker. Pr. dags dato boikotter hun alt som finnes i pakker og på glass. Kun hjemmelaget som er nammenam:)

Må innrømme at jeg går etter samme prinsipp når det gjelder vin... er den god... så drikker jeg den:)

Skrevet

....Og kun hjemmelaget som er nammenam for deg også ;-)))))

Skrevet

...nesten:) Er litt glad i såkalt "grisefor" som vi kaller det her i heimen... Fastfood kalles det vel i finere omgangskretser....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...