Pysa Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Joda, noen forskjeller er det, jo... Men har begynt å trene toåringen min utifra samme prinsippene vi bruker i hundetrening.(Ikke i alle situasjoner) Det har vært et vanvittig problem med legging i det siste. Han har nok arvet min stahet, og vel så det. Han kommer ut av rommet sitt hundre ganger hver kveld, og spesialpedagog som jeg er, kunne jeg jo ikke la ham vinne. Så vi snudde situasjonen rundt, - det tok én kveld! Fra å ha beina ut av senga før jeg var ute av døra, begynte vi med en "lek". Han får kyss på kinnet, og jeg sier: "Nå må du vente, jeg kommer snart tilbake", og går ut. Og slik jeg ville gjort det med en valp, kommer jeg inn igjen etter fem sekunder, og så ut igjen, og inn igjen etter ti sekunder, osv. Dette var jo kjempegøy, syns guttungen. Og så kan jeg la det gå noen minutter mellom hver gang. Jeg var inne hos ham kanskje 20 ganger den første kvelden, før han sovna. Neste kveld var jeg ut og inn 3 ganger!!! Det er så mye hyggeligere å gå inn og finne en smilende gutt, som jo får ros og suss og smil før mamma går, enn å bære et hylende barn i seng samtidig som man må konsentrere seg om ikke å eksplodere selv. Det neste blir å lære ham å riste seg etter dusjen. Da skal vi bruke frolic (hundegodis).
Gjest Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Den var ikke dum;-) He-he,ser for meg at han står og rister av seg vannet! hihi..
Herkules Skrevet 6. november 2006 #3 Skrevet 6. november 2006 Skriv inn når han har lært ristinga skal vi si 2 kvelder:) neida Jeg har faktisk stor tro på "hundeoppdragelse" mot barn. vi er så flinke til å være tydelige, konkrete og rose god adferd hos hundene, mens man ofte duller og kjøpslår med barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå