Gå til innhold

Når er det trygt å gi litt youghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet. Vil ikke begynne for tidlig og kanskje trigge evt allergier, men kanskje litt youghurt....eller....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal man høre på hva helsesøstrene sier...så må man amme til de er 15år.... men de anbefaler vel å vente med melkeprodukter til de er rundt året. Det har IKKE jeg gjort. Har gitt alle ungene min smaksprøver av yoghurt fra de har vært 6-7-8 mnd gamle. Bittelitt til å begynne med for å se om melkeallergien viser seg i form av magetrøbbel og bittesmå røde prikker:)

Skrevet

He he he, amme til 15 - det skal jeg ikke......har igrunn sluttet med det jeg, siden frøken Hannah synes det holdt nå:-) Men litt youghurt, ja se det, da skal vi handle inn litt i morgen og prøve oss frem. Hun er så utrolig glad i mat, og grøten er jo litt kjedelig i lengden. Brød er en ting, men stakkars frøken har ingen tenner - ennå, så det blir mest en klump i ganen :-) og middag er nå engang middag da!

Skrevet

Tror de sier at det er greit fra 10 mnd. med yoghurt. Mens andre melkeprodukter skal man vente til de er 1 år.

Skrevet

var ikke meningen å være anonym da..hehe

Skrevet

LilleSnupp var allergisk for de melkeproduktene jeg inntok, så her ventet vi med youghurt til hun var året. Melk liker hun ikke, men ost og youghurt er fast kost selv om hun får litt utslett på kinn og armer. Greit med litt kalsium i kosten har vi konkludert.

Du kan jo forsøke med soyayoughurt hvis du ønsker at LilleKlatten skal få smake?

Skrevet

Helsestasjonen anbefaler jo at man starter med sånt rundt ettårsalderen, men - som en smak må vel det være helt grei, vel?

Skrevet

Aha, soyayoughurt er tingen da skjønner jeg:-) Da skal vi handle litt soyayoughurt til Hannah og soyamelk til mamma - imorgen:-)

Takk for svar alle tre:-)

Skrevet

Bare litt sånn på siden.....

Kjøpte endel fruktmos fra Hipp da Trolungene ble introdusert for fast føde. Økologisk og forhåpendtlig fri for gifter.

Greit å servere det sammen med formiddagsmaten :o)

Skrevet

Min lille har vært plaget av veldig hard mage helt siden han startet på fast føde. Helsesøster anbefalte da biola youghurt da han var 8 mnd. Forsikret seg først om at det ikke er noen allergier i familien. Litt (en spiseskje) de første dagene og så økte vi gradvis til et beger hver dag. Han synes det er kjempegodt og får nå med seg en i barnehagen hver dag.

Skrevet

På babyverden.no sier man at man kan begynne med yoghurt fra 6 måneders alder.

Skrevet

Vi ble anbefalt Biola av kiropraktoren da Leonora var knapt 2 mnd gammel! Mente at dette kunne få i gang en fordøyelse som ikke var helt i "lage" og nettopp reparere litt det at hun tydelig reagerte på at jeg spiste melkeprodukter. Ble ikke til at jeg turte å prøve dette, men tror ikke at spesielt yoghurt er så farlig i forhold til ren melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...