Gå til innhold

alle med bostøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor får jeg så mye mindre bostøtte enn alle andre her inne. jeg har 8000 i boutgifter og får 850 i mnd i bostøtte.

har det noe med å gjøre hvor i landet man bor eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mins jeg har hørt noe om at hver kommune har så og så mye å gi ut i bostøtte. Jeg får 2000 å det var på en husleie på 5000 kr.

Nå eier jeg å er spent på hva jeg får...

Skrevet

I storbyene er årlig godkjente boutgifter høyere enn småbyer/tettsteder. Naturlig nok da boutgiftene ER høyere i storbyene.

Så kommer det an på hvor høye inntekter du har da. Noen plasser regner de feks stipend/lån som inntekt da de beregner bostøtte, mens andre ikke gjør det.

Så spørs det hvilken bolig man bor i eier/leier borettslag/selveier, om man har lån i husbanken. Om boligutgiftene utgjør renter/avdrag/leie.

Det er mao mange faktorer som spiller inn. Ingen faste satser som går på forholdet boutgifter/bostøtte.

Skrevet

I storbyene er årlig godkjente boutgifter 10 000 kr høyere skulle det stå.

Skrevet

Ikke fått bostøtte e. Hadde fødselspenger for mi, for mye inntekt. Trodde e ville få året etter men neida. Skulle de ikke regne ut ifra ligninga skulle de ta med alt av bidrag og trygd å endte igjen opp med ikke få. Når venninner med samme inntekt da men lavere på ligninga året før fikk. Urettferdig ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...