Gå til innhold

Jeksel på vei opp, ser helt groteskt ut, betent??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Datteren min på 17 mnd. får i disse dager sin første jeksel.

Den tittet såvidt fram her om dagen og da var det i tillegg til en knøttliten hvit tann, hovnet og litt blodig.

Det ble mer og mer hovent og gråaktig, og i hele går hadde hun mellom 38 og 39 i feber. Hun er i fin form på dagen, men sutrer og bærer seg stort sett hele natta..

I dag er tanna (der den kommer op) helt grått, ser helt groteskt ut, akkurat som daukjøtt. Er det betent der?

Skal det være sånn?

Hun har ikke feber i dag da, og det er vel vanlig å ha hvis det skulle vært betent?

Hun har bare 8 tenner fra før, og det er de 4 fortennene oppe og nede, og hun brydde seg knapt nok når de kom fram, og da så hun ikke ut i munnen slik som hun gjør nå.

Blir bekymret jeg!

Har jeg grunn til det??

Trenger erfaringer og råd!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt....!

Ingen som har opplevd det med sine barn?

Gikk til legen i dag, ingenting de kunne gjøre, annet enn at de så at det var betent og gav henne en lett antibiotika mot det.

Ble det værre, og en stor værkebyll måtte jeg tilkalle tannlege, for da måtte det opereres... Stakkars lille.

Det er ennå grått/gult og ser ille ut.

Hvordan kan egentlig dette forekomme?!

Skrevet

har ikke opplevd akkurat det samme. Men snuppa her hadde veldig mørkt og rødt tannkjøtt en liten stund før en jeksel kom. Hun ville ikke spise på flere dager stakkars.

Høres ut som hun har fått en betennelse der egentlig. Men gjør som legen sa, følg med på hva som skjer å kontakt tannlegen dersom det dukker opp byller..offf stakkars..

Skrevet

Lillegutt er endel yngre en din.., men kjenner igjen beskrivelsen ja.. Holdt paa og ringe ti llegen jeg.. =/ Han fylte 1 aar for 3 dager siden.. Naar han fikk jekslene var det ordentlig hovent.., blødde litt og saa veldig betent ut.. Han var sutrete og hadde smaafeber enkelte dager.. Han var veldig hoven i nesten en uke.. Før det begynte og gaa sakte men sikkert ned igjen før tannen brøt ordentlig gjennom.. Synes jekslene var 100 ganger verre en hjørnetennene her..

Skrevet

Det er fine tannpleiere som kan ta en kjapp titt i munnen til gullet, helt fint det!

Hater jeksler, jeg da... Vi får nå nr 3 av (urk) 8... Sååå slitsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...