marit1974 Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Trenger sårt noen gode råd for hvordan vi kan få gjort dette uten at snuppa på 15 mnd blir helt hysterisk. Det er absolutt det verste hun vet, blir helt rebelsk så fort hun ser at jeg finner fram klipperen...ganske slitsomt.
Zyan Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 hm-... har forsøkt gi henne forskjellige ting hun kan ha i den andre handa så lenge.. for tiden funker en q-tip! føttene går bra, så lenge hun er opptatt...værre holde fast hendene...men finner jeg noe *rart* ordner hun med det med bare en hånd så lenge..
virra Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 vi setter oss foran TVen go ser på dyreparken. Guttungen er helt fasinert og når han blir oppmerksom på hva jeg gjør tar jeg en pause og får han konsentrert om filmen igjen. Av og til får jeg tatt både hender og føtter og av og til tre fingre...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Vi sliter også med det samme. Her funker det best med ole brumm på dvd, men har også gjort det mens lillegutt sover med stort hell.
marit1974 Skrevet 5. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2006 Takk for tipsene, jeg benyttet sjansen mens hun sov idag, og det funka veldig bra:)
Sophie juli 2005 Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Vi klipper neglene mens hun sover - på fingrene er det eneste mulighet, med mindre vi vil klippe av henne fingre & tær som fekter rundt som trommestikker :-) Tar den "feige" metoden frem til hun er litt større og kan forstå når vi sier hun må sitte stille.
Karamellen Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Vi synger tommelfinger, tommelfinger, hvor er du - sangen, og så klipper vi neglen på den fingen vi har sunget om. Klapper masse for hvert klipp. Jenten vår syns det er kjempegøy, og vi har ingen problemer med klippingen lenger. Hun er 16 mnd nå, og sånn har vi gjort det siden hun var ca 10 mnd.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Jeg setter meg på sofaen med snuppa mellom beina og setter på tv. Da går det fint
Anonym bruker Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Jeg bruker fortsatt babymetoden - biter et lite hakk og "river" av.
Libra & Leo Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Gi ungen en LOMMELYKT (en liten en), og hvis hvordan huden blir rød når man setter den inntil...da kan hun holde den i den frie handa, og lyse på hånda di og sånt, mens du klipper i vei...kan funke på flere enn min:)
ennaH Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 Poden ble hysterisk tidligere. Nå tar jeg fram både neglsaks og negleklipper, og lar han leke med den ene. Han sitter oppreist så han hele tida kan se hva jeg gjør. Jeg snakker om det underveis, det roer han ned. Dessuten får han prøve å klippe neglene på bamsen sin og bamsen min. Vi har prøvd med tv også, det fungerer også utmerket. ...men noen ganger fungerer ingenting. Da er det rå makt som gjelder.
ennaH Skrevet 7. november 2006 #12 Skrevet 7. november 2006 øøh... ikke på bamsen min. Men på hånda mi, mente jeg ;-)
krokofant666 Skrevet 8. november 2006 #13 Skrevet 8. november 2006 hehe. Hvor kjøper du sånne bamser?? Vi sitter foran tven. Det funker i allefall her i heimen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå