BizziBee Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Jeg lurer på om noen andre har det på samme måten. Jeg fullammer min 5 måneder gamle datter, men gir smaksporsjoner av grøt morgen og ettermiddag (det virker som hun får en annen metthetsfølelse av grøten, og sover bedre). Men hun tuller slik når hun skal ammes. Dette begynte i og for seg allerede når hun var 3 måneder og ikke fikk grøt. I begynnelsen bruke hun lang tid på å spise, og det endte ofte med at hun sovnet ved puppen. Rundt 3 måneders alder, begynte hun å "slenge" bak hodet og vri på seg etter kort tid. Hun lar seg forstyrre av alle lyder og får ingen ro. Jeg tenkte at hun kanskje spiste mer effektivt enn før, men så blir man usikker og lurer på om hun får i seg nok osv. Det som hører til historien er at hun legger på seg som hun skal, og jeg har nok melk. Og på natten spiser hun i fred og ro som tidligere. Jeg forstår bare ikke hvorfor? Hun våkner normalt 1-2 ganger i løpet av en 12 timers periode på natten for å få mat, så om hun hadde fått for lite så ville hun vel våknet oftere? Jeg har forsøkt å ligge og amme på dagen (som jeg gjør på natten), og sørger for at det ikke er noen lyder som kan være forstyrrende, men det går bare noen minutter før hun begynner å åle seg, prate med meg og kaste på hodet. Noen som har opplevd det samme, eller vet hva dette skyldes?
april 06;) + mai 09* Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Vi har det akkurat likt, tror det begynte rundt 4 mnd. Har hørt om mange som har det slik, så er nok veldig vanlig! Er nok bare at de små tassene begynner å bli veldig nysgjerrige på verden, og ikke har tid til å die. Jeg får nesten ikke gitt tassen her gode puppemåltider på dagen lenger, han spiser mest på natten da dier han rolig og lenge som før. En får vel se på det som et sunnhetstegn, at de er utforskende. Husk at de nå er så store og dier så effektivt at de får i seg mye melk på bare 2-5 minutter, så trenger ikke ligge så lenge som før. Jeg har forsøkt med et slags resultat å tvinge min fint men bestemt tilbake på puppen, eller legger noe bak hodet så det ikke blir så lett å snu seg. Min har begynt å tygge meg skikkelig i puppen og etter han fikk tenner, når han kjeder seg på puppen tar han plutselig et skikkelig bit;-D AUU!
snull Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 hehe, ja det skal ikke være enkelt å amme nå...hun er blitt 6 mnd og er så supernysgjerring at mer enn 2 min på puppen har hun ikke tid til!!! Å prøver jeg å legge henne tilbake igjen etter at hun selv mener hun er ferdig, ja da tar hun bare i bruk de nyerverva tennene Spørs hvor lenge jeg holder ut......
BizziBee Skrevet 5. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2006 Godt å høre at jeg ikke er alene! At de fikk i seg mat så fort visste jeg ikke. Snuppelura her tar også et jafs i puppen i ny og ne, så jeg prøver å holde et øye med henne før hun bestemmer seg for å bite med full kraft. Sier jeg auuuuu, så ler hun....
snull Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 hehe...hun flirer her også når jeg roper au..
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Her er det ganske likt; http://www.dinbaby.com/forum/thread/6791817 har blitt MYE bedre etter at vi begynte med grøt for ca 2 uker siden. Nå sover han mye bedre, og spiser oftere på dagen. Jeg har sluttet å stresse med at han skal spise, og det hender det kan gå 5 timer mellom måltidene . Men da spiser han faktisk lenge og godt.
vatrikla Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Såååå deilig å lese at flere har det som oss!!! Jeg har vært helt fortvilet i to måneder nå! Prøvd det meste og til slutt hadde jeg begynt å pumpe og gi ham mat med flaske :-( Det endte med at han ikke ville ha pupp i det hele tatt, bortsett fra om natta. Da spiste han lenge og godt som før. Fikk litt hjelp fra ammehjelpen.no og begynte å gi ham pupp i helga og det har gått bedre en forventet! Jeg må smøre meg med tålmodighet og ikke stresse. Jeg gir han puppen, og når han blir utålmodig får han smukken, og etter en stund tar jeg vekk smuken og prøver puppen igjen, og det har godt omtrentlig greit. Når jeg ser at han ikke blir ordentlig mett må jeg gi ham morsmelk som jeg har pumpet ut med en skje. Det tar sin tid, men jeg håper at dette kommer til å lønne seg i det lange løp!! Lykke til til alle mødre som er under samme situasjon. Ikke fortvil, det er sikkert bare en periode de går gjennom. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå