Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Så nå har vi begge fått barn, etter at vi gikk fra hverandre:-) Har to jenter sammen... Det som plager meg, er hvordan det skal bli fremover. For konen hans er ikke innvolvert i de to eldste barna. De har slitt med å få barn, så kan på en måte skjønne at det har plaget henne at han hadde barn fra før. Men, når en inngår forhold med noen som har barn, så må en jo ta med barna også! Synest det er kjempe viktig at det lar de to eldste få bli kjent med den nye babyen. De bor langt unna, og derfor er det ganske merkelig for dem. Noen med erfaringer?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Er enig med deg i at barna må involveres! Og stemor må involvere seg i dine barn! Er selv stemor og vi har et felles barn. Har involvert min manns særkullsbarn i svangerskapet helt frem til fødsel. Da barnet var født, fikk han være med å stelle, holde barnet. Nå leker de masse sammen selv om det er 4 års aldersforskjell på dem! Ved at stebarnet mitt er veldig glad i sitt søsken. Og jeg er overbevist om at det er med på å gi barnet (begge for den saks skyld) økt trivsel. Jeg involverer meg masse i stebarnet. Vi bytter på å stå opp med barna, ingen forskjell selv om stebarnet er her. Jeg lager mat (frokost, lunsj osv) til stebarnet på samme måte som vårt barn. Jeg hjelper til med kveldsstellet og vi bytter på å lese for barnet hver kveld. Altså ingen forskjell på om det er vårt eller hans barn. Jeg koser med begge barna og jeg leker med begge barna! Hvorfor er ikke konen til x'n involvert i barna? Er det fordi hun ikke ønsker det selv, fordi hun ikke går over ens med barna eller andre grunner?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Faren kommer hit når han har samvær. (foreldrene hans bor her) Konen hans er aldr med. Skylder på jobb. Greit nok, siden han er her fra torsdag til mandag. (1 gang i mnd.) Har vært vanskelig å ha med barna dit han bor, for de har katt. Den eldste er allergisk... Den har de nå heldigvis ikke lenger. Kvittet seg med den når de skulle ha barn. (kan jo spørre seg om hvorfor det vart så viktig da...) Nå jobber jo ikke konen hans, så blir spennende å se om hun blir med hit. Eller om barna får komme mer dit. Er litt i tvil da....
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Dette høres merkelig ut spør du meg. Barna blir jo tross alt (halv-) søsken!!! De bør jo i allefall få møte hverandre! Har du snakket noe med far om dette? Kan det være en ide å prate med konen hans?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Ja, jeg har tatt det opp. Konen hans har vært mye dårlig i svangerskapet, så han har som regel vært her. Får vel ikke ta alle sorgene på forskudd. Babyen deres vart jo født i går, så får håpe på det beste:-) Er litt spent da.....
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Det ordner seg sikkert! Dersom hun har vært mye dårlig, så er det jo litt mer forståelig at hun ikke vil reise bort! Dersom det kun er det som er årsak, så vil vel dette rette på seg nå! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 hadde ikke falt meg inn å hatt katt vist sambo sin sønn var allergisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå