Gå til innhold

mine har ingen besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan skal jeg få det?

på hvilken måte går jeg fram? lokal avisa?

gråter når jenta mi kommer og snakker om bestemora til venninna gjør det og det og ho er så snill.

jeg er mamma, pappa. bestemor og bestefar på samma gang, går ikke det.

mine barn er 15 mnd og 9 år.

besteforeldre på 9 åringen min sin side er alle døde.

min yngste har bare farmor og farfar, men de viser null int, prøvd og prøvd jeg,men gitt opp.

har tatt kontakt med home start, men de har ikke besteforeldre på gang enda.

noen som har prøvd og få reserve besteforeldre noengang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm det var trist å høre,sett noen har annonsert i allers og norsk ukeblad etter besteforeldre/barnebarn ;)

var det ikke du som hadde litt problemer i henhold til din fars dater og hans stesønner??

hvis det hvordan går det??

tenker masse på det og kjenner jeg blir så sint..

Skrevet

hei. stemmer det at det var min historie om mitt barn...

trist da og måtte søke etter besteforldre.

saken holder på for fullt, men møter ofte veggen enda, stor møte til uka da, da får vi se.

men lille gullet mitt har enda ikke fått hjelp i dette av andre enn meg. skulle inn til bupp innen 8 nov, da skulle vi ha fått time. men ikke hørt noe. så i morgen er tlf rød der igjen hos de.

klem fra meg

Skrevet

jeg håper på det beste for deg å din datter;)

stå på krava dine du,håper det utfallet som blir er et beste for dattra di..

masse lykke til og håper jeg får høre hvordan det går..

klem

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan du skal gå frem, men jeg er helt sikker på at det finnes mange i besteforeldre-alderen som ønsker å være reservebesteforeldre.

Selv har jeg fast besøksordning med et tidligere dagbarn, hun var ti månder da hun begynte hos meg, og er nå snart tre år. Vi storkoser oss sammen!

Skal hente gullet i barnehagen imorgen og ha henne til søndag ettermiddag. Gleder meg alltid til besøkshelgene. Jeg kan jo legge til at jeg er utdannet barnepleier og har lang erfaring både fra barnehage og som dagmamma, det er nok de små som ligger mitt hjerte aller nærmest. Har barn selv, men ingen barnebarn foreløpig.

Føler meg priviligert som får lov til å ha så mye kontakt med en liten hjerteknuser, det er en ordning som fungerer svært bra for alle parter.

Håper du finner ut av dette, lykke til!

Skrevet

Jeg husker bare ene bestefaren min, og han var såpass gammel og skrøpelig at jeg ikke ble kjent med ham. Jeg var også barnebarn nr 25, ca, og det ble vel litt vanskelig å følge med på slutten.

Men jeg kan ikke huske at jeg følte noe savn, eller syntes jeg var annerledes fordi jeg ikke hadde besteforeldre mens noen av vennene mine hadde det. Jeg tror barn klarer seg bra uten også.

Jeg synes det er tristere med den som har besteforeldre som ikke bryr seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Da jeg og dattern min på 4 var innflyttere i byen, tok jeg kontakt med barnevernet og de fant verdens skjønneste besøksfamilie til oss. Det er stadig folk som melder seg som besøks/avlastningsfamilier, og barnevernet sjekker dem grundig.

• 2 uker senere...
Gjest Antarctica
Skrevet

HVa med avlastningsfamilie via barnevernet? Der kan man jo be spesielt om ikke det går an å formidle kontakt med et eldre par. BV skal kunne rådgi etc og hvis du ikke har noen besteforeldre el andre som kan avlaste deg og være voksne ressurspersoner til barna dine, er du kvalifisert. Spør helsesøster.

• 2 uker senere...
Skrevet

hei pashla. jeg var i kontakt med barnevern, søkte om avlastning, men fikk avslag. her i min kommune har de ikke økonomi. ba meg bruke familie, selv om jeg gjentatte ganger har sagt jeg ikke har noen.

ønsker dere alle en god jul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...