Reveenka Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 En av hobbyene mine - eller skal vi kalle det tidsfordriv - er å se på hus/lese boligannonser, titte i ferdighuskataloger osv. Men det har slått meg at eiendomsmeglere snakker et helt eget språk(håper ingen er eiendomsmeglere her?) Her er et morsomt utvalg formuleringer fra Notars siste annonseavis: - Eiendommen ligger solrikt til og har noe lokal utsikt. - Enkelte utskjæringer i taket. - Ligger ca 5km nord for Eidsvold, hvor man finner de fleste fasiliteter.........samt skoler i alle trinn. - Kort vei til idylliske Hersjøen(denne er morsomst for lokale, som vet at Hersjøen er mest kjent for sitt limkokeri ...) - I første etasje er det langt mellom veggene! - Tilsammen rommer ukens bolig ......................., og en rekke andre vanskelig definerbare rom! Velvel folkens - Velkommen på visning! (og unnskyld til evt. eiendomsmeglere, hvis det er noen her c",))
phantomet Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 *skratter* Godt å høre at det finnes andre med slike litt sære hobbyer. Mannen min og jeg har mye moro med å finne "verstingene" i boligannonsene... Og vi er ikke på leting engang... Har en venn som er megler, og han gremmes jevnlig over de raritetene vi finner og palger ham med...*ler*
Reveenka Skrevet 4. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2006 Ikke sant! Og så pompøst som det er også. Den fattigsligste lille koie blir det et "interessant objekt med flotte lysforhold og kort vei til de fleste fasiliteter".
phantomet Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Vi hadde det utrolig fetlig da vi så programmet "Typisk norsk" og de så på hva som blir skrevet i boligannonser... "Et steinkast unna....." "Med fjordgløtt...."
Reveenka Skrevet 4. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2006 Haha! Her i huset har "det vakre og idylliske Lysakertjernet" fått noe av et ikonstatus.... det var litt av en beskrivelse på en liten gjørmepytt...c",)
phantomet Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Problemet er jo at uttrykkene blir oppbrukt...De mister sin virkning og wow effekt.... Jeg tipper at om noen bestemmer seg for å kjøre ærlige og enkle annonser, så vil folk stille på visning bare fordi de vil oppleve hvordan sannheten faktisk er.. .
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Langt mellom veggene...ha ha ha.. Sier det noe om kvm, eller åpne løsninger??? Vi holder og på med det, kikker i boliganonser... Jeg synes det er så bra når et hus har sjel, og så er det den rønna som trenger totalrenovering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå