Gå til innhold

hjelp fra dere "erfarne" gravide....ang. tidl ul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører til 1 termin men slenger bare innom her, for å lufte min bekymring for dere som er langt på vei og kanskje har opplevd det samme som meg:

Var på ul på onsdag og da kunne ikke gyn. se noe. Så fikk jeg veldige luft smerter i går kveld og når jeg våknet i dag tidlig hadde jeg bitte litt blod i trusa. Jeg ble selvfølgelig kjempebekymret og dro på legevakta og fikk henvisning til ul. Joda, det var bitte litt blod i livmora, og ut i fra at jeg hadde siste mens 17 sept. uregelmessig riktignok, mente han at jeg burde være litt over 6 uker og at det følgelig burde være et foster der. Eneste vi så var en bitte liten prikk, ( som IKKE gyn. så for 4 dager siden) som legen trodde kunne være fosteret som jeg var i gang med å miste eller så var jeg så kort på vei og fosteret er så lite. Vet snart ikke hva jeg skal tro snart.. Har ikke blødd mer og livmor halsen er lukket. Noen som har opplevd det samme som meg? Jeg kan liksom ikke skjønne heller at jeg er så kort på vei, har jo hatt pos. test i over 2 uker...

Håper det bare er noen der ute som kan trøste eller berolige meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en blødning da jeg var 8 uker på vei og dro selvfølgelig på legevakten. Kom da inn på sykehuset og fikk foretatt en gu men innvendig ultralyd. Legen kunne ikke finne noe annet enn bare en liten prikk på skjermen, så hun mente jeg ikke kunne være så mye som 8 uker på vei. Hun sa at de ikke kunne gjøre noe. Var det en sa på tur, så måtte det bare skje. Selvfølgelig senere på kvelden begynte jeg å fossblø. Dette var en lørdag. Var på kontroll igjen på mandag hos en annen lege. Han sa det ikke var noen tvil om at jeg da hadde hatt en sa, men han skulle ta en gu for å se at det ikke var rester igjen, men der fant han altså en til, hjertet slo og alt så fint ut. Han anslo da at jeg var 6-8 uker på vei, og kunne ikke skjønne hvorfor den forrige legen ikke kunne finne noe. Kommer hvist mye an på hvilken lege som ser og hvor mye de forstørrer.

Ble kanskje litt langt dette, men håper du kjønte poenget mitt allikevel. Lykke til videre =)

Skrevet

Hei du, jeg var også på ul veldig tidlig ettersom jeg har en litt lei historie med tidligere svangerskap, tror jeg hadde undersøkelse ca. en uke etter positiv test. Da kunne ikke gynekologen se noenting, og jeg måtte komme igjen uken etter. Da var det en liten prikk, men gynekologen synes den var veldig liten ifht hvor langt jeg var kommet og var ikke videre positiv. Men her sitter jeg altså og har to uker til termin, så det hender at kroppen har sin egen agenda! Det er dessverre ikke så mye å gjøre annet enn å vente å se, og det er forferdelig - tiden går så langsomt og man har masse negative tanker. Håper det går bra - lykke til!

Skrevet

hei hei... var også inne på innvendig ul tidlig i svangerskapet.. vi trodde jeg var 10uker på vei, men det viste seg at jeg bare var 6uker... vi kunne ikke se mye da jeg var 6uker på vei, men vi så hjertet og en bitte liten "kropp"... blødde hver dag frem til uke 12 . og var inne en gang i uken frem til da... men tror kanksje dte var veldig fine og nye skjermer der vi var for vi så masse hele tiden... store bilder. men de vokser masse frem over.. men skulle egentlig bare si det at vi( alle , jeg samboeren, legen , jordmor,) trodde jeg var 10uker på vei helt til vi tok ul. og jeg hadde da altså helle rikke hatt mensen på 2mnd før jeg ble gravid... og jeg har alltid hatt regelmessig, uten untak.

håper hvertfall alt går bra for dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...