Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Hvordan får dere barna til å sovne på egen hånd? Vår datter er så urolig og det er bare vugging som gjelder. problemer er bare at hun våkner med en gang jeg legger henne ned igjen... noen råd?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Jeg har altså sett så mange innlegg om akkurat dette problemet de siste dagene. Hvorfor var det ikke sånn når vi sleit med det samme med jenta vår?? ;-) Vår jente var akkurat sånn til hun var ca 3 mnd. Årsaken hadde nok mye med at hun hadde kolikk og da trenger de mye kroppskontakt. Hos oss virker det som dette blir bedre og bedre for hver dag som går. Tror det har noe med alder og at hun blir tryggere på tilværelsen for hver dag som går pluss at hun selvsagt ikke har vondt i magen lenger. Hun er nå 4,5 mnd gammel og jeg kan nå legge henne i fra meg våken og hun sovner etter kort tid. Så ta tiden til hjelp, vet ikke hvor gammel datteren din er men....
konami Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Vi gikk også rundt og bar og vugget på barnet for å få han til å sove. Leste en bok hvor det står at de bør finne søvnen selv, så vi begynte å legge han når han var våken (men trøtt). Det hjalp nok veldig at han begynte å sutte på tommelen sin (vil ikke ta smokk). Plutselig sovnet han overalt av seg selv. Dette skjedde da han var ca 3 mnd. Nå er han 10 mnd og en drømmebaby hva angår søvn. Sover hele natten og to ganger i løpet av dagen. Vet ikke hvor gammel babyen din er, men kanskje hun tåler å ligge å skrike litt? Les boken "Sove hele natten"
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Jenta mi på 2 mnd sovner av seg selv.. Det har hun gjort helt siden dag 1. Legger henne i senga etter å fått mat og på med pysj.. hører at hun grynter litt, men skriker så å si aldri..
~Endorfina~ Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 For at hun ikke skal våkne med en gang du legger henne ned, kan du forte deg å dytte inn smokken. Det var det som funket her!
Hidjey Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 jeg legger alltid dyna hans på magen min, sånn at han ligger på den og ikke direkte på kroppen min. Har varmeflaske i sengen hans så jeg tar ut når jeg legger han ned, og da blir han lagt med dyna oppå seg. Da blir det ikke temperaturforskjell og han gløser litt med øynene før han slår seg til ro. Hvis han sliter med å slå seg til ro så stryker jeg han over panna og nesen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå