moffi Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 ville du valgt hvis du måtte velge deg 4? (alle dyr er lov, skal ikke være realistisk)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 enhjørning, koala, hund og hest... ...sukk!!!... er så allergisk at jeg må nøye meg med akvariefisk, og de er neimen ikke så veldig glade i å kose akkurat!
phantomet Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Kan velge bort dyr også??? Jeg har en liten hund jeg gjerne velger bort....*ler* Om jeg måtte velge dyr: Skilpadde, Andalusisk Hest, Sibirsk Tiger og Tyrkisk ulvehund
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Hund -fordi jeg synes den er så herlig tillitsfull, hengiven, og menneskets beste venn:-) Apekatt - fordi den er så fantastisk leken og vi hadde hatt det mo0rsomt sammen :-) Havskilpadde - fordi den kunne lært meg mye om tålmodighet :-) Kenguru - fordi det hadde vært et flott alternatv til Posten (kanskje sertt litt for mye på Skippy ;-)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Har du enda ikke blitt kvitt den bikkja, phantomet?
phantomet Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Nei trollet....bikkja er her! Faktisk tror jeg aldri at han blir borte...dvs. han stikker jo av rett som det er, men det betyr bare at vi alle går mann av huse for å finne ham igjen. Jeg har seriøst vurdert omplassering av ham, men er redd for hva det fortelle barna våre...Kan ikke bare kvitte oss med et dyr sånn uten videre...Det er et ansvar som vi må være oss bevisst...Og han er igrunnen ganske morsom, men tiden har ikke strukket til i det siste. Og etter en lang periode der jeg har vært syk og gravid, har han utviklet sider ved sin personlighet som jeg ikke setter veldig pris på.
Reveenka Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Hund! så klart c",) - hadde en hel bønsj før jeg fikk barn Sjiraff ville jeg gjerne hatt, de er utrolig nydelige dyr! Ble helt forelsket da jeg var i Afrika for 12-13 år siden - twiga, kalles de i Tanzania. Geiter er kjempesøte, tror jeg ville hatt et par stykker. Da hadde jeg ikke trengt å klippe plenen mer, heller. Eller luke i blomsterbedet.... Til slutt en katt kanskje - og det har jeg faktisk fått meg!
Reveenka Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for å evt omplassere en hund dere egentlig ikke har god nok tid til - det vitner mer om ansvar enn om ansvarsfraskrivelse, så lenge dere forsikrer dere om at de som tar over hunden er i stand til å håndtere den. Min erfaring er at en hund tåler godt en omplassering, og vil som regel finner seg fint til rette i en ny familie. Jeg drev med hund før jeg fikk barn, og ettersom barna kom til, ble antall hunder stadig redusert. Jeg syntes det var mer "realt" å omplassere en god trekkhund(hadde på det meste fem; drev og fusket litt innen hundekjøring i noen år), enn at hunden skulle gå og tusle rundt hushjørnene her og alltid komme sist i prioriteringsrekka. Ungene her savner stadig hundene, men skjønner godt forklaringen om at hunden(e) trenger trening og folk som har tid til dem, og da får de det bedre hos noen andre akkurat nå. Men når det er sagt, vil du jo snart få bedre tid igjen til hunden - babyen vokser jo til(enten vi vil eller ikke), så da kan dere jo jobbe litt med de unotene som har sneket seg på c",) Hvor gammel er hunden da?
hypersusmor Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 En riesenschnauser, en enhjørning, en fjellrev og en gepard....og så skulle jeg ønske at det ikke fantes slanger og krokodiller.
phantomet Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 Jeg har drevet veldig aktivt med hund i mange år, og vet godt at de krever sitt. *smiler* Hunden vi har nå er bare 1 1/2 år, og terrier i sinn og skinn... Han er en morsom, sjarmerende, energisk og ikke altfor smart hund på gode dager. Og så er han en sta, bråkete, maltrakterende og irriterende hund på dårlige dager... (være seg min eller hans er likegyldig...) Jeg er den type menneske som lett lar meg plage om ting ikke er optimalt, og slik det har vært for denne hunden i løpet av min graviditet er nettopp slik som plager meg. Men vet også at det kommer bedre dager...er bare ikke så tålmodig, for jeg kunne godt tenke meg å høste fruktene for det bedrede hundeholdet umiddelbart... Har ikke forkastet tanken helt på å gi ham et annet hjem, men så er jeg jo glad i ham også...æsj vanskelig...
dritgrei hei hei! Skrevet 4. november 2006 #11 Skrevet 4. november 2006 ikke det at jeg er så fæn av dyr, men etter en episode av skal vi danse fikk jegøynene opp for LEMURER ha ha... de er fine! jeg vvelger; - lemur - kenguru - lama - elg
dritgreipappa Skrevet 4. november 2006 #12 Skrevet 4. november 2006 Kva skal ein velge desse dyra _til_ då? Dra ei kjerre? Ha på grillen? ta bilde av og lage stort poster som skal henge i stua? Flire av? bytte ut svigermor med? ;-p flytte saman med på ei øde øy?
phantomet Skrevet 4. november 2006 #13 Skrevet 4. november 2006 Må man vite nøyaktig bruksområde for å velge seg et dyr, dritgreipappa? Kankje det bør kunne legge fliser? Eller lage te? hahaha
dritgrei hei hei! Skrevet 4. november 2006 #14 Skrevet 4. november 2006 h aha ha ha hah a ha hah aha hah ah ah ah ah ah ahhaahahahha.... han har ei ku som lager middag til ham da.. det er jo ganske greit. så har han ei ape øvers i ei køyeseng som er dritagod på oppvasken, også har han et lite ekorn som ikke kan brukes til noenting... men svigermora kunne vel sikkert vært bytta ut med lemur.... hahahahahahahaha det måtte jeg le av, hvis mamma bare hoppet overalt. hopp hopp hopp hopp... det hadde vært staselig.
moffi Skrevet 5. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2006 Hei dritgreipappa! Det med dyrene er liksom en sånn type hobbypsykologisk test:) Dyr er ikke reflekterte vesener som oss, de er mere ren væren her og nå. Dyr er liv, stemning og følelser. Kanskje forteller vi noe nytt om oss selv når vi sier noe om hvilke dyr vi liker? Men jeg skjønner at de som er vandt til husdyrhold som matproduksjon og nytte, synes tankegangen min er helt fjern altså*ler*
♥Snulder Skrevet 5. november 2006 #16 Skrevet 5. november 2006 Hmmm... En sølvrev til å henge på skulderene... En jaguar i garasjen... En tiger i senga:) Og en dumsau til å betale for alt sammen! Sånn ellers så velger jeg meg en elefant, 2 katter og en mann:)
dritgreipappa Skrevet 5. november 2006 #17 Skrevet 5. november 2006 Hei hopp! ok: 4 dyr: Makrell, Rødspette, tordivel og terne. Kan eg få ein hobbypsykologisk evaluering no? ps: er ikkje bonde altså! ;-p
Trollmora Skrevet 5. november 2006 #18 Skrevet 5. november 2006 Tror jeg velger som Snulder, bare bytt ut reven med en mink! Så har jeg en halv elg i fryseren og en skilpadde i badstua. Trollungene oppfører seg av og til som små dyr, teller det?
moffi Skrevet 5. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 5. november 2006 Veeeeeeeeeeeeeel dritgreipappa....må bare sjekke Hemmeligboka til datteren min på 9-år og se hvordan man regner ut scoren på denne selvtesten *ler* Skal vi se; Tordivelen graver i jord, makrellen svømmer fort som f@¤%% rødspetta holder til i bunnskiktet, ternen flyr og kan dykke i vannet...hmmm...vel Kanskje du er typen som liker litt risikosport:dykking, fallskjermhopping, klatring...samtidig som du sier til deg selv at vel, vel. jeg får prøve å nøye meg med det jeg har ja:) Får gå å spa litt i hagan i stedet*ler* Og du snulder! hahahahhaha Hilsen Klaraklok
phantomet Skrevet 5. november 2006 #20 Skrevet 5. november 2006 Ler meg skakk av Snudler... Den der skal jeg huske om jeg noen gang blir spurt igjen...Kan egentlig droppe sølvreven, men ellers er listen midt i blinken....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. november 2006 #21 Skrevet 5. november 2006 "Alle kvinner vet at vi får mink, på samme måte som mink får mink" hi hi.....tog du`an?
dritgreipappa Skrevet 5. november 2006 #22 Skrevet 5. november 2006 ville heller ha spadd i hagen enn å kaste meg utfor preikestolen ja. Terna er forresten den fuglen som pendlar lengst, er på jobb her om sommaren og så drar den heilt til antarktis på vinteren... men det er ikkje derfor eg skreiv den då, er veldig fin lyd i den fuglen gitt! :-) Fellesbetegnelsen på dyra mine var nok sorgfri sommar trur eg... men du har bestått fyrste delprøve i hobbypsykologeksamen moffi :-)
Karomamma Skrevet 6. november 2006 #23 Skrevet 6. november 2006 Velger også samme som Snulder!!! He he... Forøvrig vil jeg helst ikke ha dyr i det hele tatt. Det sier en del om meg. Det blir nok en laaaaang psykologisk utgreiing her, tenker jeg... Som min kjære mor sier: Hvis ikke du er glad i dyr, kan du ikke være glad i mennesker heller. Oooops!
dritgrei hei hei! Skrevet 6. november 2006 #24 Skrevet 6. november 2006 det prøver de å si til meg også, men det er bare tull...jeg bruker ikke opp kjærligheten på dyra, jeg har helt full kropp til alle menneskene i stedet! er det ikke sånn det funker? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå