april 06;) + mai 09* Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Må innrømme at jeg utover min egen har begrenset erfaring med spedbarn, så vet liksom ikke hva som er vanlig... Gutten vår har hatt mye magevondt på nettene men dette er bedre nå, og han har aldri virket plaget på dagtid. Men synes han alltid har vært så krevende på dagen og. Dagen hans er vel fordelt på totalt ca 3 timer søvn, 3 timer på magen på gulvet, 2 timer i vippestol og 1 times trilletur, samt sitte på fanget, tøysing, bæring osv. Alt i intervaller selvfølgelig. Men synes han sutrer så mye, ikke det at det plager meg, men er så redd han er for urolig inni seg. Synes han kaver mye rundt omkring, leker med en leke i noen sekunder, bytter til en annen, så til den første osv. Sutrer mens han åler seg rundt på gulvet og blir fort lei. Er sikkert hysterisk, men føler instinktivt han er for urolig. Synes også han har så mye rykninger, det kvepper liksom til i armer og bein osv her og der, også når han ammer osv. Er så redd han skal ha ADHD eller noe slikt (ja, vet det er for tidlig og si). Føler det er min feil, har jo lest at om en er urolig og stressa under svangerskapet kan det påvirke barnet. Jeg prøvde alt jeg kunne å ikke stresse når jeg gikk gravid, men av flere årsaker var jeg nok ganske mye stressa allikevel. Han var 3400 gr ved fødsel, så tenker han kanskje har vært mye stressa og ikke fått lagt på seg nok.. Noen som kan si meg at alt dette er helt normalt? Alle rundt meg sier vi har en helt normal og flott baby, men jeg klarer liksom ikke roe meg med det..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Hei Jeg har 2 barn og begge mine har vært urolige barn. Sterk personlighet, vet hva de vil, utolmodig,sta og aktive. Snille barn med litt krevende. Jeg tror det har med personlghet å gjøre. Har en gutt på samme alder som din og han er så nysgjerrig for tiden. Alt skal prøves ut og smake på, blir fort sint, tror det er vanlig i denne alderen at de ikke leker lenge med samme leken.
Lindis :-) Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Min er helt lik :-) Så jeg tror det er normalt.. Må være noe med disse aprilbarna tror jeg.. hehe.. Snuppa er født 08 april..
april 06;) + mai 09* Skrevet 4. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2006 puh, godt å høre. Synes bare jeg møter mødre med superharmoniske beibiser som sitter pent i vogna, leker lenge for seg selv på gulvet osv.. Noen som vet ang disse rykningene jeg beskriver, er det og normalt? Er ikke store rykninger, men hodet rykker liksom til innimellom, selv når han ligger i ro og dier osv..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Hei, vi har også en veldig urolig gutt, mye kaving og veiving med armer og føtter. Han har div andre "kjennetegn" bla skjevt hode/favorittside som jeg har gått og lurt litt på, og derfor tok jeg han nettopp med til manuell terapeut. Gutten hadde låsninger i nakke og rygg, og det kan føre til kroppslige uroligheter, probl med amming, soving etc. Du har kanskje hørt om kiss-kidd? Han har nå fått en behandling og skal tilbake dit om et par uker. Syns han sover bedre etter behandlingen, men kaver fortsatt mye:-)
april 06;) + mai 09* Skrevet 5. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2006 hei, og takk for tips! Glemte å skrive det at gutten vår har hatt mild kiss-variant, men er erklært frisk fra manuell terapeuten fra det nå.. men kanskje det sitter litt igjen. Hmm.
Fikk maibaby06 Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Hei, jeg svarte deg ovenfor her ang kiss. Hvis han har hatt en mild kiss er det kanskje bare at han er blitt "vant" til å være urolig. Har hørt at selv om de blir erklært friske kan det komme igjen feks hvis de blir syke. Jeg har bare vært til en behandling, men antar han må hvertfall ha en til, og vil følge nøye for å være sikker på at han blir bra av det. Men er litt godt å høre fra andre med samme problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå