Gå til innhold

noen som synes dette kan høres ut som reflux?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet inne her for noen mnd siden om at gutten vår hadde mye magevondt på nettene. Gråt mye, og våknet til slutt hver time. Sykehusinnleggelse resulterte i at det ble påvist melkeallergi og laktoseintoleranse. Jeg har kuttet melk, soya, egg etc i min kost og han er mye bedre. Fullammes, prøver å gi grøt, men vil ikke ha noe særlig fast føde. Han er 10 kg snart, så er jo naturlig at han også må ha mat ofte på nettene, og det er jo forsåvidt greit. Men- han er fortsatt så urolig på nettene også utenom måltidene. I perioder krøker han seg, klynker og kaster seg frem og tilbake. Våkner til slutt og det eneste som roer han da er pupp. Men jeg vet jo han ikke er sulten, for det er kanskje bare 20 min. siden mat! Sover av og til 3 timer, men våkner av og til hvert 20ende min. Har lite oversikt egentlig, for jeg tar han over til meg, så ammer jeg han i søvne nesten når han våkner.

Legen sier det ikke er reflux siden han ikke gulper. Men er det ikke riktig at de kan ha halsbrann uten gulp? Er i tvil om det kan være noe slikt eller at han fortsatt har luftplager, for ofte er han mer vondt om vi holder han oppe for å prøve å få opp en rap. Hmmmm, blir ikke klok på dette jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soennen min hadde reflux og han var en supergulper=) Saa raadene der var aa ikke legge han ned flatt rett etter at han hadde spist. Slike ting kan jo du proeve og se om han blir noe bedre... For meg saa hoeres dette ut som luft, i tillegg til refluxen som soennen min hadde saa hadde han ogsaa laktose intoleranse og kolikk, saa oemfintlig mage hadde han veldig lenge.

Raader deg til aa vaere veldig forsiktig naar du proever ut nye ting til han i matveien. Det hjelper nok aa elimenere de tingene som gir mest luft. Her var det soet poteter og squash som fikk soennen min til aa ha ordentlig vondt i magen. Hva med groeten hans. Pumper du og blander den ut? Eller hva gjoer du? Kan det vaere den som gir luft?

Skrevet

Tusen takk for svar og gode tips! Vi har forsøkt som du sier med å heve sengeenden, men merket ingen forskjell.. Han har kun fått smake banan, kokt pære, Holle risgrøt blandet med vann og rapsolje og potet, så føler ikke noe av det vil gi magevondt. Er nok ingen sammenheng der, for vi begynte med smaksprøvene for 3 uker siden, og det var likt før det.Er veldig nøye med å intr. gradvis. Men er enig med du i at det meget mulig er luft.. Er så redd det skal være halsbrann og at han har vondt, så derfor ammer jeg han hver gang han våkner. Men det tror jeg har resultert i en gutt som vil ha nattpupp ofte, de siste nettene har han omtrent villet sove med puppen i munnen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...