Gå til innhold

Smerter ved sex? Ønsker mange svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å bekymre meg veldig for å ha sex igjen. Ble klippet pluss jeg revnet under fødsel både inni og utvendig så har sydd en del. Revnet ut på sidene og ikke over ringmuskelen heldigvis. Har hørt at det kan være smertefullt lenge å ha sex når man er klippet. Dere som har vært gjennom samme situasjon som meg, hvordan var det å ta opp igjen seksuallivet igjen og hvor lang tid tok det før smerten ga seg. (Min kjære er godt utrustet og så det gjør at jeg blir enda mer bekymret og våger ikke forsøke) Er godt halvannen mnd siden fødsel nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke klippet, men revnet hele veien ned. Måtte sy en del sting ja. Vi hadde sex etter ca. 2 måneder og det gjorde ikke noe vondt i det hele tatt. Merket at jeg var litt videre enn vanlig, men det har gått tilbake etterhvert. Tulla er nå snart 4 måneder.

Det jeg vil anbefale, er faktisk å ta deg et par glass vin. Bare sånn at du blir litt mer "frivoll" og da tenker du ikke så fælt på om det gjør vondt. Din kjære får bare ta det rolig, ikke "banke løs" første gang.

Lykke til!!!

PS! Husk glidekrem de første gangene. Du kan være litt tørr i slimhinnene der nede.

Skrevet

Jeg ble klippet. Fødte for 8 uker siden og hadde sex første gang etter 4-5 uker. Etter det har vi hatt samleie 3 ganger, og det har gjort vondt alle gangene. De første gangene brukte vi glidekrem, men den siste gangen trengte vi ikke det (var skikkelig våt). Mannen min tok det veldig forsiktig. Rolig inn, litt etter litt, med pauser innimellom. Etterhvert føltes det bedre, og jeg kunne be ham "gi på", men jeg kjente hele tiden at det var noe som ikke føltes helt bra. Det var egentlig ikke så verst, så jeg tror ikke du trenger å være redd. Bare pass på at mannen din tar det rolig.

Hos meg har altså ikke smerten gitt seg, så jeg vet ikke hvor lang tid det vil ta. Håper det gir seg snart, for det setter jo en stor demper på sexlivet! Kanskje noen andre vet hvor lenge det vil vare?

Skrevet

ta det rolig og er det ikke så lenge siden du fødte må du huske at det tar tid før ting har glidd på plass igjen

Skrevet

Jeg ble klippet, og revnet i tillegg.. grudde meg òg fælt!!! første gangen var etter 8 uker og det var ikke den beste opplevelsen må jeg si... :( Problemet var nok at det ikke var fuktig nok! Selv om vi brukete glide krem...

Hadde sex igjenn to uker etter det og da gikk det som en drøm... Da hadde jeg styringa hele veien og kunne kontrollere alt... jeg var nok litt mere klar i hodet og :) ble derfor ikke nervøs for at han skulle finne på å presse formye, og kunne da slippe meg litt mer løs!!

utrolig godt å være over den bøygen ja.. Må si jeg grudde meg....

Skrevet

det er snart 7 uker siden fødsel, og jeg ble klippet. vi hadde sex ca 2 uker etter fødsel, og da var det ganske vondt. selve arret var ikke vondt, men det var vondt inni skjeden.. var nok ganske sår ennå da.

siden det har vi hatt sex to-tre ganger, og hver gang har det gjort mindre vondt. nå er det bare veldig ubehagelig de første minuttene.

Skrevet

Jeg ble også klippet "på tvers". Hadde sex ca 8 uker etter fødsel, og det var vondt. Har gjort noen spede forsøk etter dette, men jeg har nok blitt litt redd for smerter i underlivet. Hadde en veldig tøff og traumatisk fødsel, så jeg har blitt veldig beskyttende overfor underlivet mitt... Er nå nesten 6 mnd siden jeg fødte, men det gjør fortsatt vondt ved inntrenging. Jeg har alltid vært trang, så det har bestandig vært litt jobb å "få den inn", men nå er det annerledes vondt, og jeg er skremt av den følelsen, og kniper nok igjen litt ubevisst - noe som gjør at det gjør enda mer vondt.

Er nok noen følelsemessige sår som må leges før alt blir normalt igjen for min del.

Skrevet

Hos meg er det 5 uker siden jeg fødte og lurer fælt på hvordan det vil bli første gangen...Hadde tenkt å legge dette spm ut her selv idag, heldigvis har noen gjort det før meg...:)

Så denne dytter jeg opp...tror neppe jeg tør å prøve meg på sengekos før 6 ukers kontrollen er gjort og legen sier alt ser bra ut...

Skrevet

jeg ble også klippet og revnet (ikke så mye) og jeg har ennå litt svie når vi har sex, men det blir bedre for hver gang er alt jeg kan si. kjøp litt glidemiddel kanskje det hjelper på. Dessuten er det jo sletts ikke lenge siden du fødte og underlivet har jo vært gjennom litt av hvert så det tar litt tid før det blir som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...