Gå til innhold

Jeg blir sprøøø!!! grr!!! Hjelp! (søvn igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4 mnd sover nesten ikke! Eller det vil so han sover dårlig når jeg er i nærheten.

Jeg slutta å amme for 2 uker siden, for jeg mista melka. De første dagene og nettene sov han kjempe godt, for han var jo mett!

Nå har jeg store problemer med å få han til å sovne. Både på dagen og natten. Han skal ha mat en gang i løpet av natten ofg etter måltidet sover han nok en drøy time, men ellers våkner han ca hvert 20. minutt, halvtime og sutrer. Jeg må da kose/gjynge/bysse han i søvn igjen. Bruker nesten like lang tid til å få han til å sove igjen som han sover :(

Det som er rart, er også at nåe jeg ikke er til stede på dagen, har ikke andre problemer med å få han til å sove....

Andre som har det på samme måten????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har det slik, han er snart 7 mnd. Men nå har han vært mye plaget med melkeallergi og kolikk, så regner vel med at det er det som fortsatt henger igjen. Skal til ny utredning på barneklinikken. Han våkner fortsatt minst hver 2.time natten gjennom, og det er forsåvidt greit siden han fortsatt fullammes og er 10 kg. Men han krøker seg mye og virker plaget, også når han sover, og kan gjerne våkner med 20 min mellomrom. Og det er jo ikke pga sult. Samsover, så ikke er det pga lyst på nærkontakt heller.

Jeg mistenker at minsten her har reflux, ønsker at han skal utredes for dette om det ikke gir seg snart. Noen barn har det uten gulping, har heller halsbrann som plager de når de ligger. Er visst en link mellom reflux og melkeallergi. Nå kan dette være helt på jordet for deres del, kanskje er minsten din plaget med tenner eller bare vil ha kos. Men poenget mitt var at hvis det startet etter dere begynte på mme kan det jo være melkeallergi, med eller uten reflux. Kanskje verdt det å prøve mme uten melk? fåes på apotek, svindyrt, men...

Skrevet

Saken er jo at det bare er problemer når jeg er hjemme. Verken pappaen eller mormoren har hatt problemer med å få han til å sove sånn som jeg.

Skrevet

Fordi han forventer at du bysser han i søvn, og forventer ikke det av pappaen og mormor?

Skrevet

Vi gjør alle det samme for å få han til å sovne... Han har aldri sovnet av seg selv, så vi må enten bysse eller trille han i vogna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...