Gå til innhold

Høye smørbrød - yummie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå stakk sambo avgårde for å kjøpe ferdig stekt ribbe og tilbehør, for vi skal lage høye, danske smørbrød til lunsj (jada, vet at det er litt sent for lunsj, men pyttsann:-)

Litt grovt brød, ribbe selvfølgelig, surkål, salat, bønnespirer og litt syltet agurk.......har vi glemt noe da??? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå.....nå ble jeg sulten gitt.....

men,her blir det sveler i løpet av dagen!! =0)

tror du huska på alt...det eneste må være "druer"? hehehe

kos deg,og bon apetitt =0)

Skrevet

Thank U:-)

Vi har nå glefset i oss og det var nydelig:-)) Har besøk av broderen og barna og de syntes dette var skikkelig snaddermat de også:-)

Sveler er jo godt det også da - kose deg med dem du;-)

Skrevet

Hei! Så deilig dere har det:):):) Høres nammi ut med både sveler og ribbesmørbrød altså. Og med masse familie rundt seg. Kos dere videre.

Jeg har Stiffado(gresk lammegryte) putrende til mannen kommer hjem fra jobben snart. Klem:)

Skrevet

Stifado er min absolutte favoritt i Hellas:-) Må alltid ha det når jeg kommer til øya "vår" :-)))

For Moussakaen de lager der synes jeg ikke smaker så mye, så den er bedre den jeg lager selv. Men Stifado er bare snadder! Har du en god oppskrift moffi?

Skrevet

Bare slenger oppi, jeg:) 5-6 laubærblad, en urteblanding som det står passer til lam, 8 hele hvitløksfedd, salt, vann, et par løk. Kokes sammen med f.eks lammebog i skiver et par timer. 4 gulerøtter i skiver puttes i mot slutten. Fiske opp lammeskivene, rense bort bein og skinn. Tilbake i gryten igjen. Et par bokser tomater på boks, et par spiseskjeer mel til jevning.

Koke naturris

Lage tzatsiki

nammelinam

raaaaaap*ler* ups! har akkurat spist, skjønner du. Også hadde vi øl til maten i dag:)

Skrevet

Thank you! Alt er nå i hus og imorgen blir det Stifado på oss og :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...